شنبه 29 اردیبهشت 1403 - 07:45

کد خبر 467778

جمعه 14 اردیبهشت 1403 - 14:01:00


«هونگچی گویا» رسما رونمایی شد؛ ترکیبی از رولزرویس و میباخ!


/ هونگچی از سدان جدید گویا (Guoya) در نمایشگاه خودروی پکن رونمایی کرد. این خودرو تحت برند Golden Sunflower (به معنای گل آفتابگردان طلایی!) معرفی شده و در بازارهای بین المللی نیز به فروش خواهد رسید.

طراحی ظاهری متمایز
برند Golden Sunflower به گران ترین و لوکس ترین مدل های برند هونگچی اختصاص دارد. مدل گویا بر اساس زبان طراحی L-Concept توسعه پیدا کرده و از ظاهر متمایزی برخوردار است. در نمای روبرو جلوپنجره بسیار حجیم کرومی بیش از هر چیز دیگر جلب توجه می کند. جالب اینکه لوگوی موجود روی جلوپنجره، مخفی شونده بوده و برای جلوگیری از سرقت درون محفظه مخصوص خود پنهان می شود. بدون نیاز به هیچ توضیحی مشخص است که این ویژگی از محصولات کدام شرکت الگوبرداری شده است!

چراغ های قابی مشابه با نعل اسب دارند. این چراغ ها به فناوری پردازش دیجیتال نور (DLP) مجهز هستند و ضمن ایجاد روشنایی بسیار بالا در شب، می توانند پیام ها و علائمی را برای عابرین پیاده نمایش دهند.

سدان لوکس و تشریفاتی هونگچی گویا در نمای عقب هم طراحی آشنایی دارد! خودروساز چینی می گوید چراغ های حاضر در این بخش را با الهام از فانوس کاخ و نوار تزئینی موجود را از لبه بام کاخ های چین باستان طراحی کرده است. در نمای جانبی ارتفاع این خودرو بسیار پایین به نظر می رسد. همانند محصولات میباخ این سدان سوپر لوکس چینی نیز با رنگ دوگانه بدنه قابل انتخاب خواهد بود.

ابعاد
از نظر ابعاد، هونگچی گویا طولی برابر با ۵۳۵۳ میلیمتر، عرضی برابر با ۱۹۹۸ میلیمتر و ارتفاعی برابر با ۱۵۱۱ میلیمتر دارد و فاصله محوری آن ۳۲۶۰ میلیمتر است. این خودرو در دو نسخه ۴ و ۵ نفره و با رینگ های ۱۹ یا ۲۰ اینچی چند پره عرضه خواهد شد.

طراحی داخلی
در داخل کابین، با داشبورد و فرمانی شکیل طرف هستیم و طبق انتظار از مواد با کیفیت در تمامی قسمت ها استفاده شده است. اطلاعات مورد نیاز راننده از طریق یک نمایشگر دیجیتال بزرگ ارائه می شود. نمایشگر مرکزی بزرگ نیز کنترل امکانات و تجهیزات مختلف را تسهیل می کند. درباره ابعاد این نمایشگرها اطلاعاتی در دست نیست. این خودرو از امکاناتی مثل سیستم هداپ دیسپلی مبتنی بر واقعیت افزوده، فرمان های صوتی و حرکتی و نورپردازی زیبای داخلی بهره می برد.

مشخصات فنی هونگچی گویا
هونگچی گویا با دو پیشرانه هیبریدی شارژی به فروش خواهد رسید. در مدل پایه قلب اصلی پیشرانه را یک موتور ۳ لیتری توربو تشکیل می دهد. پیشرانه این مدل ۳۸۹ قدرت دارد. اما پیشرانه مدل پرچمدار شامل موتور ۴ لیتری توربو است و قدرت آن به ۴۸۳ اسب بخار می رسد. فارغ از نوع پیشرانه، گیربکس ۸ سرعته خودکار وظیفه انتقال قدرت به چرخ ها را بر عهده دارد.

در رابطه با قیمت هونگچی گویا حرفی به میان نیامده، اما مسلماً برچسبی با رقم بسیار بالا روی آن زده خواهد شد! 


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط