شنبه 22 اردیبهشت 1403 - 00:52

کد خبر 34844

سه‌شنبه 05 اردیبهشت 1402 - 18:14:26


افزایش شمار بستری‌های کرونایی در زنجان


باشگاه خبرنگاران/ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: شمار بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های زنجان طی شبانه روز گذشته با چهار نفر افزایش به ۱۴ نفر رسید.

مشهود تقیلو، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه در این مدت، فوتی ناشی از ابتلا به این بیماری در استان ثبت نشده است، اظهار کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون در استان زنجان ۱۷۹ هزار و ۴۳۰ نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند و از این میان، هزار و ۹۶۰ نفر در اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

وی یادآور شد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون آمار مبتلایان سرپایی به این ویروس در استان به ۱۶۴ هزار و ۲۹۸ نفر رسیده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان ادامه داد: طبق گزارش های دریافتی از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون ۱۵ هزار و ۱۳۲ نفر در استان زنجان بر اثر ابتلا به آن بستری و ۱۳ هزار و ۱۵۳ نفر بعد از بهبودی از بیمارستان مرخص شده اند.

وی آمار تجمیعی بیماران بستری در بیمارستان‌های استان زنجان را شامل مبتلای قطعی و همچنین مشکوک ۴۲ هزار و ۳۱۷ نفر بیان کرد.

تقیلو خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین رنگبندی کرونایی انجام شده، شهرستان‌های زنجان، ابهر، خرمدره، ماهنشان و خدابنده در وضعیت زرد کرونایی و شهرستان‌های ایجرود، سلطانیه و طارم در وضعیت آبی قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه هرگونه عادی انگاری شرایط، امکان اوج گیری شیوع این ویروس را افزایش می دهد، از هم استانی ها خواست، همچنان نسبت به رعایت توصیه های بهداشتی و استفاده از ماسک در مکان‌های عمومی و پرجمعیت، توجه داشته باشند و تزریق دُز یادآور واکسن کرونا را جدی بگیرند.



سایر اخبار مرتبط