شنبه 08 اردیبهشت 1403 - 23:31

کد خبر 425988

چهارشنبه 08 فروردین 1403 - 21:56:02


فرماندار تهران: توسعه فضاهای بومی گردشگری و اقامتگاهی در پایتخت ضروری است

ایرنا/ فرماندار تهران بر تقویت تاسیسات در مراکز گردشگری، افزایش هتل‌ها و توسعه گردشگری در ابعاد روستاها، ایجاد طرح‌های خاص و توسعه فضاهای بومی گردشگری و اقامتگاهی برای گردشگران تاکید کرد

احمد قیومی،‌ فرماندار تهران عصر چهارشنبه با حضور در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از دبیرخانه ستاد خدمات سفر استان تهران بازدید و در جریان اقدامات صورت گرفته در حوزه ارائه خدمات نوروزی به شهروندان و گردشگران قرار گرفت.

قیومی در ابن بازدید افزود: در راستای ارائه خدمات مناسب به گردشگران، بازدیدهای نظارتی تا پایان سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ به صورت مستمر از طریق کمیته‌های ذیل ستاد خدمات سفر شهرستان با محوریت فرمانداری ادامه خواهد داشت.

فرماندار تهران: توسعه فضاهای بومی گردشگری و اقامتگاهی در پایتخت ضروری است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران نیز در حاشیه این بازدید گزارشی از اقدامات صورت گرفته ارائه کرد و گفت: هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های مختلف به منظور ارائه خدمات و اطلاع رسانی از مراکز خدمات‌ رسان صورت گرفته و شهروندان و گردشگران در ایام نوروز در این زمینه مشکلی نخواهد داشت.

فرماندار تهران پیشتر گفته بود: از ۲۴ اسفند پارسال تا ۶ فروردین امسال در مجموع ۱۹۶ هزار نفر شب اقامت در اقامتگاه های رسمی پایتخت شامل هتل، هتل آپارتمان و مهمانپذیرها انجام شده است.

قیومی سه‌شنبه شب در جلسه ستاد سفرهای نوروزی شهرستان با اشاره به آمار ورود مسافران نوروزی به تهران و بهره‌مندی از هتل‌ها و مهمانپذیرها اظهار کرد: از آغاز سفرهای نوروزی، روزانه به صورت میانگین ۱۴ هزار نفر از این مراکز بهره مند شدند.

به گفته وی، سطح اشغال تخت‌های این هتل‌ها و اماکن اقامتی در پایتخت در این مدت بطور میانگین ۶۰ تا ۷۰ درصد بوده است.



سایر اخبار مرتبط