سه‌شنبه 11 اردیبهشت 1403 - 09:29

کد خبر 446925

چهارشنبه 29 فروردین 1403 - 01:49:23


اتلتیکومادرید به جام جهانی باشگاه‌ها 2025 راه یافت

طرفداری/مسابقات جام جهانی باشگاه‌ها سال 2025 با حضور 32 تیم در آمریکا برگزار خواهد شد و در این مسابقات، 12 تیم اروپایی شرکت می‌کنند.
معمای نمایندگان فوتبال اسپانیا برای جام جهانی باشگاه‌ها حل شد.
با شکست و حذف بارسلونا مقابل پاری سن ژرمن، اتلتیکو مادرید با توجه به موقعیت بهتر در رنکینگ به عنوان نماینده دوم فوتبال اسپانیا پس از رئال مادرید در جام جهانی باشگاه‌ها 2025 حضور خواهد یافت.
پیش‌تر حضور منچسترسیتی، بایرن مونیخ، رئال مادرید، پاری سن ژرمن، چلسی، اینتر، پورتو، بنفیکا، یوونتوس و دورتموند در رقابت جدید فیفا مسجل شده بود. در ایتالیا، با توجه به حذف لاتزیو و ناپولی از لیگ قهرمانان اروپا، یوونتوس راهی جام باشگاه‌ها شد. در آلمان هم با حذف لایپزیش مقابل رئال مادرید، دورتموند به این مسابقات راه پیدا کرده بود و در اسپانیا هم با حذف رئال سوسیداد، و البته بارسلونا، اتلتیکو مادرید به عنوان دومین نمایندۀ لالیگا به جام جهانی باشگاه‌ها راه یافت. سالزبورگ اتریش نیز در صورت قهرمان نشدن آرسنال در لیگ قهرمانان اروپا، سهمیه دیگر را دریافت خواهد کرد.
نکته جالب در راه‌یابی تیم‌ها به جام جهانی باشگاه‌ها در ایالات متحده درآمد بالای 50 میلیون یورویی آنهاست. بارسلونا اگر در بازی امشب می‌توانست پی‌اس‌جی را شکست دهد می‌توانست به این درآمد بالا در این تورنمنت معتبر باشگاهی برسد. گفتنی است آخرین نماینده اروپا از بین دو تیم آرسنال و سالزبورگ اتریش انتخاب خواهد شد که همانطور که گفته شد در صورت اینکه آرسنال به مقام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا نرسد این نماینده فوتبال اتریش خواهد بود که به جام باشگاه‌های جهان صعود می‌کند.


باشگاه‌های اروپایی راه‌یافته به جام جهانی باشگاه‌ها 2025
رئال مادرید
اتلتیکو مادرید
چلسی
منچسترسیتی
دورتموند
بایرن مونیخ
پاری سن ژرمن
اینتر
یوونتوس
پورتو
بنفیکا
آخرین نماینده: آرسنال (در صورت قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا) یا سالزبورگ اتریش

تیم‌های صعود کرده به جام باشگاه‌های جهان ۲۰۲۵



سایر اخبار مرتبط