دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - 02:01

کد خبر 456431

چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 - 13:15:00


۶۰۰ نیاز صنایع خراسان شمالی در سامانه «نان» ثبت شد

ایرنا/ رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی گفت: ۶۰۰ نیاز فناورانه صنایع و شرکت های استان در سال ۱۴۰۲ شناسایی و در سامانه نظام ایده‌ها و نیازها (نان) ثبت شد.

محمدرضا قربانی، رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی اظهار کرد: سال گذشته پنج رویداد تانا ( توسعه و ارتقای زیست بوم نوآوری استان ها) فولاد، آلومینا، لوله گستر، پتروشیمی و صنایع کوچک و متوسط در خراسان شمالی برگزار شد.

وی افزود:‌ نیازها و مشکلات صنایع و شرکت های استان در رویداد تانا به افراد صاحب ایده ، نخبگان و محققان ارایه شد.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی تصریح کرد: برگزاری این رویدادها باعث شد تا در مجموع ۱۴۲ تفاهم نامه برای رفع نیاز ها بین صنایع و شرکت های دانش بنیان و همچنین محققان، نخبگان و اعضای هیات علمی دانشگاه ها امضا شود.

وی ادامه داد: از مجموع این تعداد تفاهم نامه نیز ۲۵ قرارداد کاری برای رفع نیازها و مشکلات بسته شد.

قربانی با بیان اینکه استان خراسان شمالی از نظر احصای نیازهای صنایع و شرکت های دانش بنیان و ثبت آنان در سامانه نان(https://nan.ac/) رتبه سوم کشوری را دارد افزود: برگزاری این رویدادها فرصت و ظرفیتی برای رفع مشکلات صنایع و شرکت ها در راستای افزایش تولید، کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری، ایجاد اشتغال و تولید ثروث است.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع ۸۰ درصد ایده هایی که از سوی محققان و نخبگان در رویدادهای تانای استان ارایه شد از افراد بومی و داخل استان خراسان شمالی و ۲۰ درصد آن ایده ها نیز از سوی نخبگان سایر استان ها بوده است.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی تعداد واحدهای فناور مستقر در مراکز رشد استان را ۱۴۲ واحد عنوان کرد و افزود: تعداد فناوران در استان نیز یکهزار و ۴۴۷ نفر است.



سایر اخبار مرتبط