دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - 06:34

کد خبر 456885

چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 - 16:55:26


انجام عمل تعویض دریچه قلب از طریق آنژیوگرافی برای اولین‌بار در کرمانشاه

ایرنا/ عمل تاوی (تعویض دریچه قلب از طریق آنژیوگرافی) در بخش آنژیوگرافی قلب بیمارستان امام علی (ع) کرمانشاه برای اولین‌بار در غرب کشور انجام شد.

این عمل جراحی با همت و پیگیری دکتر حسین امیری رئیس بیمارستان امام علی (ع) و با سرپرستی دکتر «عطا فیروزی» استاد تمام مرکز قلب و عروق شهید رجایی تهران و با حضور پزشکان فوق تخصص قلب مرکز قلب و عروق امام علی (ع) کرمانشاه انجام گرفت.
دکتر حسین امیری، رئیس بیمارستان امام علی(ع) ضمن تبریک به مردم استان کرمانشاه و مجموعه دانشگاه علوم‌پزشکی و همچنین پزشکان فوق تخصص قلب دست اندرکار در تحقق این موفقیت اعلام کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های مداوم طی چندین ماه و اخذ مجوزهای لازم از وزارت بهداشت، جهت حضور تیم پزشکان متخصص قلب و عروق از مرکز قلب و عروق شهید رجایی تهران و نیز قبول هزینه‌های مربوطه توسط این بیمارستان، موفق به انجام این کار ارزشمند و خوب در سطح غرب کشور برای اولین بار شدیم.
در ادامه دکتر «محمد روزبهانی» فلوشیپ فوق تخصص آنژیوپلاستی و آنژیوگرافی و مدیر گروه قلب و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه نیز در خصوص عمل تاوی انجام گرفته در بخش آنژیوگرافی قلب بیمارستان امام علی(ع) کرمانشاه نیز اظهار کرد: در این عمل متخصصان با وارد کردن کتتر یا همان فنر، از راه شریان فمورال (ران) وارد شریان آئورت قلب شده و دریچه جدید را در محل مناسب قرار می دهند که این مساله باعث می‌شود فرایند ریکاوری و بهبود بیمار هم سریع‌تر اتفاق بیفتد.
به گفته وی، پیش از این برای تعویض دریچه آئورت، جراحان به روش جراحی قلب باز به دریچه آئورت دسترسی پیدا می کردند و دریچه معیوب تعویض می شد اما از طریق این روش، دریچه با دقت بیشتر در جای مناسب تعبیه خواهد شد و اکنون این نخستین بار است که در بیمارستان امام‌ علی (ع) و در غرب کشور انجام می شود.



سایر اخبار مرتبط