شنبه 15 اردیبهشت 1403 - 22:58

کد خبر 456902

چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 - 17:15:00


اعتبار فرهنگی دور دوم سفر رئیس‌جمهور به چهارمحال‌وبختیاری ابلاغ شد

ایرنا/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در دور دوم سفر رئیس‌جمهور و اعضای هیات دولت به استان اعتبار بی‌سابقه‌ای به بخش فرهنگ و هنر استان اختصاص یافت، گفت: در همین راستا سه هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار به استان ابلاغ شد.

پیام احمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: از این میزان اعتبار سهمی به کتابخانه‌های عمومی اختصاص دارد که تلاش می‌شود در قالب آن برای مجتمع بزرگ فرهنگی استان که در مصلای امام خمینی(ره) شهرکرد در دست احداث است نیز اعتباری تخصیص یابد.
وی تکمیل مجتمع بزرگ فرهنگی استان در مصلای امام خمینی(ره) شهرکرد را از مهمترین طرح‌های عمرانی حوزه فرهنگی استان عنوان کرد و گفت: در این مجتمع که به سه بخش تقسیم می‌شود، یک بخش آن به احداث کتابخانه عمومی اختصاص یافته است که تاکنون از پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصدی برخوردار شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: از محل اعتبارات دور اول سفر رئیس‌جمهور و اعضای هیات دولت نیز برای احداث این مجتمع فرهنگی یک هزار میلیارد ریال اعتبار ابلاغ شد که از این میزان اعتبار در سال گذشته ۲۰۰ میلیارد ریال تخصیص یافت.
احمدی یادآور شد: امسال در بند ج تبصره سه قانون بودجه نیز مقرر شده تا پنج درصد اعتبارات تملک دارایی برای برخی اموراز جمله تکمیل کتابخانه‌های نیمه‌تمام اختصاص یابد که این مورد نیز به جد پیگیری می‌شود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط