یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403 - 06:52

کد خبر 458226

پنج‌شنبه 06 اردیبهشت 1403 - 19:14:12


سیلاب در ورودی شهر صفاییه رفسنجان مهار شد

ایرنا/ بخشدار فردوس رفسنجان از مهار سیلاب در ورودی شهر صفاییه خبر داد و گفت که بر اثر بارندگی رگباری، سیلابی که از سمت دشت به ورودی شهر در حال حرکت بود، مهار و به سمت دشت هدایت شد.

محمدرضا حسینی، بخشدار فردوس رفسنجان اظهار داشت: بر اثر بارش باران آب از سمت دشت به سمت پایین‌دست سیل‌بندها در حرکت بود و در نهایت در ورودی شهر صفاییه به‌وسیله دستگاه‌ها و ماشین‌آلات سنگین مانند لودر و تراکتور مهار و به سمت دشت و باغات کشاورزی هدایت شد.
وی بیان کرد: از روز گذشته ستاد بحران بخش فردوس در حالت آماده باش کامل بود و همچنین پنج دستگاه لودر در بخشداری، نزدیک سیل بند بالای شهر صفاییه و نیز بالای روستای علی آباد که در معرض آب قرار دارد مستقر شده است.
بخشدار فردوس رفسنجان افزود: سیل بندهای بالادست مشکلی ندارند اما آب از پایین دست سیلاب به سمت شهر صفاییه حرکت داشت که خوشبختانه مهار شد.
حسینی خاطرنشان کرد: دستگاه های عضو ستاد بحران بخش فردوس از جمله شهرداری، بخشداری، هلال احمر، آتش نشانی، دهیاری ها و شوراهای اسلامی روستاها در حالت آماده باش هستند و در صورت وقوع سیل احتمالی آب های سیلابی را به دشت هدایت می کنند تا منازل مسکونی در امان باشند.



سایر اخبار مرتبط