یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403 - 22:33

کد خبر 458322

پنج‌شنبه 06 اردیبهشت 1403 - 21:15:23


ساخت و ساز غیرمجاز خط قرمز مدیریت شهری مشکین‌دشت

ایسنا/ رئیس شورای اسلامی مشکین‌دشت گفت: شوراهای اسلامی نهاد یاری رسان ارگان‌های دولتی و منتقل کننده مدیریت به مردم و موثر در رفع تبعیض ها هستند.

فرامرز فرمانی، رئیس شورای اسلامی مشکین‌دشت اظهار کرد: در حالی که امروز ششمین دوره از تشکیل شورا را پشت سر می‌گذرانیم، قطعا نواقصی در کار وجود دارد ولی مزایایی که از بابت تشکیل شوراها برای مردم حاصل شده است بیشتر باید در نظر گرفته شود. شوراهای اسلامی در  مقوله‌ای‌هایی نظیر پر کردن خلاء مدیریتی، انتقال مدیریت به مردم و اجرای سیاست‌های عدم تمرکز و نظارت اجتماعی بر کلیه نقاط کشور و کامل کردن نقش دستگاه‌های دولتی نقش‌های موثری را ایفا کرده‌اند.  

وی افزود: در حال حاضر شوراهای شهر به عنوان یک نهاد  کمک کننده در کار ارگان‌های دولتی هستند و از این جهت هدایت و رهبری امور منطقه‌ای و محلی  به نحو احسن به رغم کاستی‌هایی که وجود دارد  انجام شده است. از جمله موارد نقش موثر شوراها  آگاه نمودن مردم نسبت به مشکلات محلی و از همه مهمتر رفع تبعیض است.

فرمانی ادامه داد: در حالی‌که ممکن است با نگاه ارگان‌های دولتی  بسیاری از منابع با جهت گیری خاصی تخصیص داده شود، اما با وجود شوراها این بستر فرام شده که با رفع تبعیض ها اختصاص منابع  به مناطق کم برخوردار مورد توجه قرار گیرند.

 وی افزود: در مورد فسادهایی که  اتفاق افتاده است در حال حاضر شناخت از کار شورها نسبت به آنچه که در ابتدای تشکیل شوراها بوده افزایش یافته،  اما اگر نظارت‌ها به صورت کلی‌تری انجام می‌شد شاید امروز  مشکلاتی را در زمینه و  مقوله‌های ناشی از فساد کمتر شاهد بودیم. اگرچه رسیدن این خطاها به صفر ممکن است دور از انتظار باشد اما قطع به یقین خیلی کمتر از این می‌تواند باشد.

وی با اشاره به ضرورت پیوستگی در امور شهری گفت: متاسفانه امور شهری از پیوستگی لازم برخوردار نیست و  علی رغم نمادهای قدرتی و اختیاراتی که در بستر شورا وجود دارد، اما بسیاری از ادارات  مستقل عمل کرده و این یکی از نقاط ضعفی است که شاید با اطلاع رسانی و پوشش‌های خبری، به پیوستار منظمی دست پیدا کنیم.

رئیس شورای اسلامی مشکین دشت بیان کرد:  اصحاب رسانه به عنوان دیده بانانان این مرز و بوم و چشم‌های نظارتی بوده و  باعث انتقال اخبار و مشکلات از مردم به مسئولین و اقدامات انجام شده از مسوولین به مردم  هستند.



سایر اخبار مرتبط