سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403 - 00:19

کد خبر 458773

جمعه 07 اردیبهشت 1403 - 14:06:25


«جف بزوس» و مدیرعامل آمازون به حذف پیام‌های تجاری متهم شدند

دیجیاتو/ به گفته FTC، مدیران آمازون، با استفاده از اپلیکیشن پیام‌رسان سیگنال (Signal) با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند، که دارای ویژگی حذف پیام است.

کمیسیون تجارت فدرال (FTC) که در حال انجام تحقیقات ضد انحصار خود علیه آمازون است، مدیران ارشد غول تجارت الکترونیک، از جمله «جف بزوس»، بنیانگذار و «اندی جاسی»، مدیرعامل آن را به از بین‌بردن پیام‌های مربوط به مسائل تجاری آما‌زون متهم کرده است.

براساس گزارش بلومبرگ، FTC ادعا کرده که بین آوریل 2019 تا می 2022، بزوس و جاسی، همراه با دیگر مدیران آمازو‌ن، با استفاده از اپلیکیشن پیام‌رسان سیگنال (Signal) با یکدیگر ارتباط برقرار کرده‌اند، که دارای ویژگی حذف پیام است. در نتیجه شواهدی که FTC می توانست در پرونده ضد انحصار خود علیه آمازون استفاده کند، حذف شده است.
 
استفاده از پلتفرم‌های پیام‌رسان رمزگذاری‌شده مانند سیگنال برای ارتباطات تجاری می‌تواند تحقیقات نظارتی را پیچیده کند، زیرا پیام‌ها می‌توانند به‌صورت خودکار حذف شوند، که این امر می‌تواند دسترسی به شواهد مهم را برای مقامات چالش‌برانگیزتر کند.

FTC همچنین مدعی‌شده که آمازون نتوانسته این اسناد که در تحقیقات آن موردنیاز هستند را حفظ کند.

تحقیقات ضدانحصار FTC علیه آمازون
 در سپتامبر 2023، FTC شکایتی علیه آمازون تنظیم کرد و این شرکت را به سوءاستفاده از رفتارهای ضد رقابت غیرقانونی و جلوگیری از به دست آوردن جایگاه رقبا در بازار متهم کرد. ظاهراً این استراتژی‌ها شامل تنبیه فروشندگانی بود که در پلتفرم‌های دیگر محصولات خود را قیمت پایین‌تری عرضه می‌کنند و آمازو‌ن آن‌ها را به شدت تحت فشار قرار می‌دهد تا محصولات خود را در پلتفرم‌های دیگر گران‌تر کنند.

در دسامبر 2023 نیز آمازون از دادگاه خواست که شکایت FTC را رد کند، زیرا این آژانس «رویکردهای رایج خرده‌فروشی را با رفتار ضدرقابتی اشتباه گرفته است.» FTC سپس از دادگاه خواست که درخواست آمازون را رد کند و بیان کرد که آمازون چگونه یک انحصارگر است و توضیح داد که این شرکت چگونه به طور غیرقانونی قدرت انحصاری خود را حفظ می‌کند.



سایر اخبار مرتبط