سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403 - 05:08

کد خبر 458923

جمعه 07 اردیبهشت 1403 - 16:42:27


تأیید تلف شدن ۵۰۰ رأس دام عشایر در شرق کرمان

ایرنا/ ۵۰۰ رأس دام سبک و سنگین از هشت خانوار عشایری که به منطقه ییلاقی شهرستان گُنبکی کوچ کرده بودند در بارندگی‌های شدید چند روز اخیر شرق استان کرمان بر اثر بارش باران، تگرگ و رعد و برق تلف شده است.

حمیدرضا آهنگران، رئیس اداره عشایری شهرستان تازه تأسیس گُنبکی اظهار کرد: این عشایر مربوط به گُنبکی و ریگان نیستند و منطقه قشلاق آنها در جنوب کرمان بوده است که به این منطقه آمده بودند.
آهنگران بیان کرد: این افراد در زمان بارندگی قصد تردد از مسیر کوهستانی را داشتند که متأسفانه دچار این حادثه شدند.
رئیس اداره عشایری گُنبکی گفت: با توجه به اینکه اداره عشایری شهرستان ریگان کارهای مربوط به گُنبکی را هم انجام می‌دهد این عشایر تاکنون هیچ خدماتی از اداره عشایری این شهرستان ها دریافت نکرده اند.
آهنگران عنوان کرد: اداره عشایری گُنبکی نیز کارشناسی را برای برآورد مالی و میزان خسارت به منطقه کوهستانی که این عشایر در آن جا مستقر بوده اند فرستاده است.
وی اضافه کرد: متاسفانه به دلیل صعب العبور بودن مسیر و اینکه راه ارتباطی تردد خودرویی ندارد و مسیر مال‌رو است هنوز کارشناس ما به گنبکی نرسیده است.
رئیس اداره عشایری گُنبکی افزود: ما به عشایر مناطق خودمان که خدمات دریافت می کردند هشدارهای لازم را داده بودیم اما این عشایر به دلیل اینکه از منطقه قشلاق مردهک جنوب کرمان به این منطقه آمده بودند با آنها آشنایی نداشتیم.



سایر اخبار مرتبط