شنبه 22 اردیبهشت 1403 - 12:56

کد خبر 461068

یک‌شنبه 09 اردیبهشت 1403 - 10:17:12


فعالیت ۱۸۷ هزار سفیر سلامت در استان اصفهان


باشگاه خبرنگاران/ مسئول واحد آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: ۱۸۷ هزار سفیر سلامت در استان اصفهان فعال هستند.

امیرعلی حیدری، مسئول واحد آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه اصفهان از نظر ثبت‌نام و فعالیت سفیران سلامت در کشور در جایگاه برتری قرار دارد اظهار کرد: سفیران سلامت استان اصفهان شامل هشت هزار سفیر خانوار، ۱۷۰ هزار سفیر دانش آموزی و ۹ هزار سفیر دانشجویی هستند.
امیرعلی حیدری افزود: سفیران سلامت مطالب آموخته شده در زمینه مراقبت‌های بهداشتی را به اعضای خانواده خود منتقل می‌کنند که یکی از روش‌های مناسب برای افزایش مشارکت مردم در نظام بهداشت و سلامت کشور است.
او  با بیان اینکه هشت هزار نفر در سال گذشته، توانمند و به‌عنوان سفیر سلامت خانوار فعال شناخته شدند، گفت: سفیران سلامت باید دست‌کم هر ماه یک بار به مراکز سلامت و بهداشت محله خود مراجعه و آموزش‌های لازم را دریافت کنند و با مراقبان سلامت در ارتباط و فعال باشند.
حیدری با اشاره به اینکه از فضای مجازی نیز برای آموزش سفیران سلامت استفاده می‌شود، افزود: گروه‌های فعال در شبکه‌های اجتماعی تشکیل شده است و حدود ۵۰ هزار نفر از سفیران سلامت استان عضو این گروه‌ها هستند.
او با بیان اینکه امسال بر روی توانمندسازی سفیران سلامت خانوار کار می‌شود، تصریح کرد: شبکه آموزش سلامت الکترونیک در ۷۰ مرکز خدمات جامع سلامت استان اصفهان راه اندازی شده است و محتوا‌های آموزشی از طریق آنها در اختیار مراجعه کنندگان مراکز بهداشتی قرار می‌گیرد.
حیدری همچنین با اشاره به فعالیت ۱۲ هزار داوطلب سلامت در استان اصفهان، خاطرنشان کرد: این افراد بعنوان رابطان سلامت، مطالب آموزشی و بهداشتی را به پنج تا ۲۰ خانوار همسایه یا خویشاوند خود منتقل می‌کنند.



سایر اخبار مرتبط