شنبه 22 اردیبهشت 1403 - 22:27

کد خبر 461175

یک‌شنبه 09 اردیبهشت 1403 - 12:03:00


روند تکمیل زائرسرای ایلام در مشهد به علت کمبود اعتبار بلاتکلیف است


ایرنا/ پیمانکار پروژه زائرسرای ایلامیان در مشهد مقدس گفت: زائرسرای ایلامیان در مشهد به خاطر ۳۲۰ میلیارد ریال اعتبار بلاتکلیف مانده است.

حسین نوروزنیا، پیمانکار پروژه زائرسرای ایلامیان در مشهد مقدس اظهار کرد: روند تکمیل این طرح از سال ۹۳ تاکنون به علت نبود نقدینگی و سرمایه بلاتکلیف مانده است و این پروژه برای تکمیل نیاز به ۳۲۰ میلیارد ریال اعتبار دارد.
وی افزود: مقرر شده بود که ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این پروژه اختصاص داده شود که از این رقم مبلغ ۲۵ میلیارد ریال به صورت عرضه اوراق سه ساله از سوی شهرداری به این طرح اختصاص یافت که هنوز تخصیص داده نشد.
نوروزنیا یادآور شد: مبلغ ۵۰ میلیارد ریال از سوی یکی از خیرین استان برای تکمیل طرح اهدا شده و این طرح مهم همچنان منتظر تزریق اعتبار از سوی مسئولان یا کمک خیرین و مردم استان است.
وی از تلاش‌ها، پیگیری، دغدغه‌مندی و حمایت‌های نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام برای اخذ اعتبار یا تجهیزات برای تکمیل این طرح قدردانی کرد و گفت: زمین این طرح اهدایی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی است.
وی با بیان اینکه بسیاری از پروژه‌های استان‌های دیگر برای احداث زائرسرا در مشهد مقدس به پایان رسیده است، بیان کرد: در صورتی که این پروژه بلاتکلیف بماند، احتمال واگذاری آن به استان دیگر وجود دارد.
پیمانکار پروژه زائرسرای ایلامیان در مشهد مقدس افزود: با توجه به وقفه‌های طولانی مدت در روند تکمیل این طرح، در سنوات گذشته زمزمه‌های واگذاری آن به استان دیگر پیش آمد و اکنون نیز این احتمال کماکان به قوت خود باقی است.
نوروزنیا اضافه کرد: با توجه به پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی پروژه، باید با همت مسئولان، شرکت‌های نفتی و خیرین استان، تکمیل و تجهیز آن با جدیت بیشتری پیگیری شود.



سایر اخبار مرتبط