یک‌شنبه 23 اردیبهشت 1403 - 20:46

کد خبر 461262

یک‌شنبه 09 اردیبهشت 1403 - 12:02:04


زلنسکی تلفات ارتش اوکراین را کم نشان می‌دهد


ایسنا/ روزنامه واشنگتن‌پست امروز (یکشنبه) از قول یکی از قانونگذاران اوکراینی که خواست نامش فاش نشود، گزارش داد زلنسکی عامدانه تعداد کشته شدگان در جنگ را کم ارائه داده تا شهروندانی که برای ارتش بسیج شده‌اند، نترسند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در ماه فوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد ۳۱ هزار پرسنل نظامی از ۲۰۲۲ کشته شده‌اند.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این قانون‌گذار اوکراینی افزود: ما به افراد بیشتری نیاز داریم. ما شاهد تلفات و زخمی‌های زیادی هستیم. سربازان می‌خواهند بدانند چقدر باید در جبهه‌ها بمانند.

روزنامه واشنگتن‌پست همینطور گزارش کرد، اوکراین احتمالا نمی‌تواند در سال جاری میلادی و به دلیل کاهش قابل توجه سربازان و برتری قدرت آتش روسیه حمله‌ای جدید انجام دهد.

در ۱۱ آوریل سال جاری میلادی، پارلمان اوکراین لایحه‌ای را برای بسیج نیروها با هدف پر کردن جای سربازانی تصویب کرد که در مدت زمان جنگ با روسیه کشته یا زخمی شده‌اند. این لایحه ۱۸ مه اجرایی می‌شود.

در این لایحه آمده افرادی که برای سربازی صلاحیت دارند باید خود را به کمیسیون‌های ارتش معرفی کنند تا ثبت اطلاعاتشان ظرف ۶۰ روز پس از اعلام بسیج شفاف سازی شود.

در این لایحه همچنین به افراد واجد شرایط تاکید شده تا کارت‌های هویتی نظامی خود را در زمان بسیج به همراه داشته و آنها را به ماموران دفتر امور ثبت نامی و استخدامی ارتش، پلیس و گادر مرزی تحویل دهند.



سایر اخبار مرتبط