یک‌شنبه 23 اردیبهشت 1403 - 17:10

کد خبر 461461

یک‌شنبه 09 اردیبهشت 1403 - 15:00:00


کاهش ۵۰ درصدی نقاط حادثه‌خیز در استان خوزستان


میزان/ معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان از کاهش ۵۰ درصدی نقاط حادثه خیز استان طی یک سال گذشته خبر داد.

علیرضا باوی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با اشاره به روز ایمنی و حمل نقل، گفت: در سال‌های اخیر اقدامات متعددی در حوزه بهسازی و ساخت راه‌ها با هدف کاهش تصادفات انجام گرفته است، اما هنوز ایراداتی در کیفیت راه‌ها و نقاط حادثه‌خیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه در استان خوزستان ۱۹ نقطه حادثه خیز توسط پلیس راهور کشور و وزارت راه و شهرسازی احصا و به استان خوزستان نیز ابلاغ شد، افزود: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۹ نقطه که در تعهد اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان بود، رفع شده است.

باوی گفت: منطقه غره در محور رامهرمز- بهبهان، شهرک دانش در محور اندیمشک- شوش، شهرک مدنی در محور ماهشهر- هندیجان، تقاطع ظلم‌آباد در محور گتوند- لالی، کیلومتر ۲۰ محور خرمشهر- اهواز، قلعه چنعان محور کمربندی- صنایع فول، تدین در محور ملاثانی- اهواز، کارخانه قند محور شوش- دزفول، خارستان در محور بهبهان- رامهرمز، نقاطی است که رفع نقص آن‌ها صورت گرفته و ایمن‌سازی شده است.

وی افزود: در معاونت اجتماعی و پیشگیری دادگستری استان، جلسات متعددی برگزار و مصوبات از دستگاه‌های مسئول با توجه به تکالیف و امور محوله، پیگیری می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری دادگستری استان خوزستان ضمن تاکید بر لزوم ارتقای فرهنگ رانندگی صحیح بین مردم و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات این معاونت در سال گذشته تهیه محتوای پیشگیرانه و انتشار از طریق رسانه‌های جمعی و ارسال پیامک به رانندگان پر خطر بوده است.

باوی از کاهش ۵۰ درصدی نقاط حادثه خیز استان طی یک سال گذشته خبر داد و افزود: مواردی همچون نصب و به روز رسانی سامانه‌های کنترل سرعت و ثبت تخلفات جاده‌ای (درون و برون شهری در استان)، رصد آخرین وضعیت دوربین‌های هوشمند در استان و نصب سامانه‌های نظارتی جهت اعمال نظارت بر نقاط حادثه خیز، می‌تواند در کاهش تلفات جانی و خسارت‌های مالی موثر باشد که باید در سال جاری نسبت به آن اهتمام ویژه‌ای شود.



سایر اخبار مرتبط