دوشنبه 24 اردیبهشت 1403 - 02:56

کد خبر 461599

یک‌شنبه 09 اردیبهشت 1403 - 15:22:41


حضور تیم ملی والیبال بانوان ایران در چلنج‌کاپ آسیا


فارس/تیم والیبال بانوان جوان ایران در چلنج‌کاپ آسیا شرکت می‌کند.
حضور در مسابقات والیبال گروه زنان لیگ ملت‌ها اهداف والیبال زنان ایران است که فدراسیون برنامه‌ریزی های بلندمدت، میان مدت و کوتاه مدت خود را بر اساس این استراتژی تدوین می‌کند.از سوی دیگر جوانگرایی در تیم ملی زنان نیز از دیگر اهداف فدراسیون برای رشد و توسعه والیبال زنان همگام با مردان است.
بر این اساس، حضور شایسته در سومین دوره چلنج‌کاپ زنان آسیا 2024 که از دوم تا نهم خرداد به میزبانی فیلیپین برگزار می‌شود از برنامه‌های کوتاه مدت والیبال زنان است تا ملی‌پوشان تجربه لازم برای میادین مهمتر و در نهایت راه‌یابی به لیگ ملت‌ها کسب کنند.
همچنین هدف میان مدت تیم ملی والیبال جوانان دختر حضور شایسته در بازی‌های آسیایی داخل سالن (11 بازیکن زیر 23 سال و سه نفر بزرگسال) که آذرماه سال جاری برگزار می‌شود.
به همین منظور تیم ملی والیبال جوانان دختر ایران با ترکیبی از بازیکنان زیر 21 سال و باتجربه‌ها در چلنج‌کاپ زنان آسیا شرکت می‌کند.
پدیده بلوری زاده سرمربی تیم ملی 22 بازیکن را به اردوی آماده سازی چلنج‌کاپ زنان آسیا دعوت کرد که تمرینات از فردا عصر (دوشنبه دهم اردیبهشت) با ورود بازیکنان به اردو آغاز می‌شود و تا 24 اردیبهشت ادامه خواهد داشت.
سپیده نگار هاشمی، محدثه مشتاقی، آتنا شادکین اتاقوری، مبینا سادات غفاریان انبرائی، ریحانه سادات فاضلی، پریا حاجتمند، زهرا کریمی، ریحانه کریمی، اسما وطن‌خواه، هدیه طالعی فرخنده، شقایق حسن خانی، آسیه حسنی کبوترخانی، اسرا افتخاری، فاطمه خلیلی، فاطمه منظوری، رکسانا جدی، سپینود دست برجن، الهه پورصالح، آیتک سلامت، درسا فلاح کردخیلی، دیانا رشیدی مهرآبادی و سارا بطا بازیکنان دعوت شده به این اردو هستند.
حضور شایسته در مسابقات والیبال قهرمانی زیر 20 سال دختر آسیا نیز که از تاریخ 11 تا 18 تیرماه در کشور چین برگزار می‌شود، دیگر برنامه میان مدت تیم ملی والیبال جوانان دختر ایران است.کسب سهمیه لیگ ملت‌ها نیز آرمان و هدف بلند ملت برنامه ریزی فدراسیون برای والیبال زنان ایران است که تیم ملی جوانان با توجه به این برنامه‌ها تمرینات خود را پیگیری می‌کند.



سایر اخبار مرتبط