دوشنبه 24 اردیبهشت 1403 - 04:59

کد خبر 461757

یک‌شنبه 09 اردیبهشت 1403 - 17:36:02


خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد


ایرنا/ مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: 20 هزار بازمانده از تحصیل در این استان طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش گزارش شده است.

سید امیر شوشتری، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: پنج هزار نفر از این تعداد بازماندگان از تحصیل سال گذشته هستند که به‌صورت تکراری در آمار اعلام شده‌اند.
وی با بیان اینکه شمار دانش‌آموزان اتباع خارجی استان خراسان رضوی ۷۰ هزار نفر است، بیان کرد: علاوه بر این سه هزار نفر از دانش‌‎آموزان اتباع خارجی نیز در مدارس خودگردان مشغول تحصیل هستند که این مدارس زیر پوشش اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی قرار ندارند.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: بیشترین شمار دانش آموزان با حدود ۹۰ درصد را دانش آموزان افغان تشکیل می دهند و اتباع عراقی و سوری در رتبه های بعدی قرار دارند.
وی با اشاره به اینکه شعار امسال هفته معلم تحت عنوان «همه مدیون تو هستیم» اعلام شده است، گفت: در قالب برگزاری آزمونهای استخدامی مختلف برای سال تحصیلی آینده ۱۰ هزار و ۲۰۸معلم جدید در استان جذب می شوند که با استفاده از معلمان قراردادی این شمار به ۱۲ هزارو ۶۸۹ نفر افزایش می یابد، بنابراین در سال تحصیلی آینده کمبود معلم نخواهیم داشت.
شوشتری در خصوص آخرین وضعیت اجرای طرح رتبه بندی معلمان در خراسان رضوی نیز گفت: کلیه اعتراضات در این زمینه رسیدگی شده است و احکام لازم برای معلمان استان صادر گردید.
به گفته وی، کلیه معلمانی که احکام آنان تا پایان اسفند ماه پارسال صادر شده است، معوقات را دریافت کردند.



سایر اخبار مرتبط