چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403 - 00:28

کد خبر 462076

یک‌شنبه 09 اردیبهشت 1403 - 23:00:50


غافل‌گیری جدید اپل برای طرفدارانش


شهر سخت افزار/ اپل در حال آماده شدن برای رونمایی از دستگاه های جدید خود در رویداد 18 اردیبهشت بوده و در همین رابطه دعوتنامه‌ای هم برای اصحاب رسانه ارسال کرده است. اما در آستانه این مراسم، اطلاعات جالب و غافل‌گیر کننده از نسل بعدی تبلت‌های اپل به بیرون درز کرده است. ظاهراً تبلت‌های رده‌بالای سری آیپد پرو ۲۰۲۴ با تراشه معرفی نشده M4 رونمایی خواهند شد.

بر اساس اعلام و گزارش bloomberg به نظر می‌آید که اپل قرار است طرفداران خودش را غافل‌گیر کند. در این گزارش آماده که احتمالاً مدل ۲۰۲۴ آیپد پرو با تراشه M4 عرضه می‌شود و خبری از رونمایی آن با پردازنده‌ M3 نخواهد بود. این در حالی است که اپل هنوز پردازنده‌ M4 را به‌صورت رسمی معرفی نکرده است.

ظاهراً اپل می‌خواهد در مراسم ۱۸ اردیبهشت روی توانایی‌های آیپد در زمینه‌ هوش مصنوعی متمرکز شود. قابلیت‌های هوش مصنوعی آیپد از موتور عصبی یا همان Neural Engine بهبود یافته در تراشه‌ M4 قدرت می‌گیرند.



علاوه بر این شایعه شده که چیپست M4 قبل از پایان سال جاری روی مک بوک‌ها نیز قرار می‌گیرد. استفاده از چیپست M4 را می‌توان یک تغییر قابل توجه برای آیپد پرو ۲۰۲۴ به حساب آورد. از دیگر مشخصات بارز این تبلت پرچمدار می‌توان به نمایشگر اولد و دوربین سلفی در بخش کناری اشاره کرد.

در جریان این رویداد احتمالاً از نسل جدید مجیک کیبورد و اپل پنسل هم رونمایی خواهد شد. تاکنون مشخص نشده که نسل جدید آیپد‌های اپل در زمینه قابلیت‌های هوش مصنوعی چه در چنته خواهد داشت. ظاهراً اپل معرفی قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی خودش را برای WWDC و همزمان با رونمایی iOS 18 کنار گذاشته است.

در رویداد بعدی اپل دو مدل آیپد پرو در کنار آیپد ایر ۱۰.۹ اینچی ۲۰۲۴ و آیپد ایر ۱۲.۹ اینچی ۲۰۲۴ نیز رونمایی خواهد شد. بر اساس گزارش‌های منتشر شده آیپد ایر احتمالاً از تراشه‌ M3 استفاده خواهد کرد. فعلاً قیمت تبلت های جدید اپل مشخص نیست اما انتظار می‌رود در روزهای آینده شاهد افشای اطلاعات بیشتری از این دستگاه‌های هیجان‌انگیز اپل باشیم.



سایر اخبار مرتبط