چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403 - 09:13

کد خبر 462408

دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 10:23:39


۳۲۰ جاذبه طبیعی کهگیلویه و بویراحمد آماده پذیرایی از گردشگران


ایسنا/ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان با ۳۲۰ جاذبه طبیعی آماده استقبال و پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی است. 

سعید طالبی پور، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: حدود ۳۲۰جاذبه طبیعی در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که برای معرفی این ظرفیت واحد فضای مجازی در روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تشکیل شده و بیش از ۵۰۰دقیقه مستند چند زبانه جهت انتشار در فضای مجازی تهیه و تولید شد.

وی اظهارکرد: معرفی ظرفیت‌های گردشگری از طریق خبرگزاری های رسمی و رسانه ملی، حضور موثر در نمایشگاه‌های ملی و بین المللی از جمله نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران، برگزاری جشنواره های بومی محلی از جمله جشنواره فرهنگی عشایر، جشنواره برفی، جشنواره غذا، برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی، حضور مستمر در رسانه ملی و برگزاری نشست های خبری با موضوعات معرفی ظرفیت‌های گردشگری از جمله اقدامات در حوزه معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان با هدف جذب گردشگر بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: مهمترین مناطق گردشگری استان ۱۶روستای هدف گردشگری از جمله «کریک»، «کاکان»، «مارین»، «طسوج» و...، جاذبه های طبیعی مانند آبشار یاسوج، آبشار کمردوغ، جاذبه های گردشگری شهر سی سخت مانند کوه‌گل، چشمه میشی، غار ده‌شیخ، بافت تاریخی دهدشت، چشمه بلقیس چرام، دست نوشته های تنگ سولک بهمئی، شال‌دون باشت، امام زادگان تاریخی از جمله امامزادگان سید محمد کهگیلویه، امام زاده علی(ع)چرام و بی بی حکیمه گچساران مهم ترین جاذبه های گردشگری استان است.

۳۲۰ جاذبه طبیعی کهگیلویه و بویراحمد آماده پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی

طالبی پور بیان کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد هفت هتل با ۱۹۰اتاق و ۵۸۴تخت، سه هتل آپارتمان با ۵۶اتاق و ۱۶۰تخت، پنج مهمان‌پذیر با ۹۱ اتاق و ۲۲۸تخت، ۶سفره خانه سنتی، ۲۴اردوگاه خصوصی، ۱۰مجتمع اقامتی و تفریحی با ۹۸اتاق و ۳۰۷تخت، ۶مجتمع بین راهی، ۱۲بوگردی با ۸۵اتاق و ۳۴۳تخت، ۳۱خانه مسافر با ۱۵۸تخت و ۵۱۴اتاق و ۱۶۳۴تخت جهت پذیرایی و استقبال از گردشگران داخلی و خارجی وجود دارد.

یاد آور می شود که استان کهگیلویه و بویراحمد دارای طبیعت بکر و دست نخورده با دو اقلیم سردسیر و گرمسیر است که بهترین فصل برای تفریح و گردش در مناطق گرمسیری فروردین و اردیبهشت بوده و در مناطق سردسیری از اوایل اردیبهشت تا اوایل پاییز است. مناطق گرمسیری این استان شامل شهرستان کهگیلویه، گچساران، بهمئی، باشت، چرام و لنده و مناطق سردسیری شامل شهرستانهای بویراحمد، دنا و مارگون است.



سایر اخبار مرتبط