چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403 - 03:55

کد خبر 462449

دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 10:49:57


مشارکت ۲۰ قاضی کرمانی در طرح قاضی مدرسه


باشگاه خبرنگاران/ رئیس کل دادگستری استان کرمان از اجرای طرح قاضی مدرسه در استان کرمان خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی، رئیس کل دادگستری استان کرمان از اجرای طرح قاضی مدرسه در استان کرمان خبر داد و اظهار کرد: قضات با تجربه شهر کرمان با هدف آگاهی بخشی نوجوانان از آسیب‌های اجتماعی و آموزش و راهکار‌های پیشگیری از آن در مدارس دبیرستان حضور پیدا خواهند کرد.
حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در نشست مشترک با مدیرکل آموزش و پرورش استان که با حضور جمعی از معاونین دادگستری و قضات شهر کرمان برگزار گردید، بیان داشت:مسئله پیشگیری از وقوع جرم همواره مورد تاکید است و تعداد ۲۰ نفر از قضات برجسته و باتجربه استان علی رغم مشغله کاری خود در منصب قضا آمادگی خود را در جهت اجرای طرح قاضی مدرسه در مدارس اعلام کرده اند.
رئیس شورای قضایی استان بیان داشت: انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بود و یکی از مهم‌ترین علل پیروزی انقلاب اسلامی، نادیده گرفتن موضوعات فرهنگی و دینی در زمان طاغوت بود. 
این مقام عالی قضایی در استان کرمان با بیان اینکه دشمن باور‌های دینی و اعتقادی ما را هدف قرار داده است گفت: متاسفانه برخی از مسئولان و خانواده‌ها نسبت به مسائل فرهنگی و تربیتی غافل شده اند و هم اکنون شاهد بروز برخی ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه هستیم .
حجت الاسلام حمیدی همچنین از لزوم فرهنگسازی در ابعاد مختلف اجتماعی و فرهنگی سخن گفت و بیان داشت: لازم است بوسیله نهاد‌های فرهنگی و آموزشی تمامی امور اجتماعی، اصول و قوانین مورد نیاز به نوجوانان و جوانان آموزش داده شود.
وی ادامه داد: دشمن درصدد است تا از ابزار بی حجابی به عنوان ابزاری سیاسی جهت ضربه زدن به اصول نظام اسلامی استفاده کند و بایستی برای جلوگیری از این موضوع تدابیر لازم اندیشیده شود.
حجت الاسلام حمیدی اظهار داشت: بایستی خانواده‌ها، معلمین و دیگر نهاد‌های حاکمیتی به وظایف خود در جهت فرهنگسازی رعایت حجاب عمل کنند.



سایر اخبار مرتبط