چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403 - 06:02

کد خبر 462518

دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 11:24:49


رویای خرید مسکن برای تهرانی‌ها؛ ۵ میلیارد بدهید، صاحب خانه شوید


مهر/جدیدترین قیمت واحدهای مسکونی در منطقه ۱۹ تهران منتشر شد؛ براساس اطلاعات میدانی برای خرید یک واحد ۸۲ متری در خیابان عبدل‌آباد، حداقل باید ۴.۱ میلیارد تومان تومان هزینه کرد.

یکی از مهمترین محورهای زندگی بشریت حول مسئله مسکن عنوان شده و با توجه به اهمیت بازار مسکن در کشور به دلیل ارتباط مستقیم با وضعیت معیشت و رفاه زندگی مردم دارد.

برهمین اساس، خبرگزاری مهر قصد دارد در سلسله گزارش‌هایی قیمت خرید، رهن و اجاره واحدهای مسکونی در مناطق مختلف تهران را به صورت مجزا بررسی کند.

در گزارش روزهای اخیر با توجه به افزایش قیمت مسکن در پایان سال (۱۴۰۲)، به بررسی وضعیت نرخ خرید و فروش «» و «» و «» و «» و «» و «» پرداختیم؛ حال قصد داریم در گزارش پیش رو نرخ خرید و فروش در «منطقه ۱۹» تهران را بررسی کنیم.

براساس آمار قیمت‌ها، برای خرید یک واحد ۷۸ متری در منطقه ۱۹ محله اسفندیاری - بوستان تهران، ۹ سال ساخت، نیازمند حداقل ۴ میلیارد و ۷۵۸ میلیون تومان است.

قیمت خرید واحدهای دیگر در منطقه ۱۹ تهران را در جدول زیر بررسی کنید؛

محله و خیابان (منطقه ۱۹)‌عمر ساختمانقیمت کل ساختمان (تومان)
اسفندیاری - بوستان۱۳۹۳۴,۷۵۸,۰۰۰,۰۰۰
بهمن‌یار۱۳۹۸۵,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
خانی‌آباد نو۱۳۸۳۳,۶۵۰,۰۰۰,۰۰۰
دولت‌خواه۱۳۹۰۳,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
عبدل‌آباد۱۴۰۳۵,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
نعمت‌آباد۱۳۹۸۴,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰

به گزارش مهر، اگر بگوییم مسکن برای مردم به رؤیا تبدیل شده است، بیراه نیست؛ افزایش قیمت مسکن همراه با رکود تورمی در بازار مسکن عواقب بدتری در پی خواهد داشت؛ افزایش قیمت مسکن در بازار، مانع بزرگی برای ازدواج و رشد جوانی جمعیت خواهد بود.



سایر اخبار مرتبط