چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403 - 08:23

کد خبر 462748

دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 13:39:31


یک تن فرآورده خام دامی منجمد در اهواز ضبط شد


ایرنا/ رئیس اداره دامپزشکی اهواز گفت: یک تن انواع فرآورده خام دامی منجمد غیر مجاز در شهرستان اهواز کشف و ضبط شد.

سید مرتضی قریشی، رئیس اداره دامپزشکی اهواز بیان کرد: در بازرسی‌های مستمر کارشناسان اداره دامپزشکی شهرستان از سردخانه‌ها و واحدهای صنفی عرضه‌کننده فرآورده خام دامی اهواز، گوشت گوسفند و ماهی که به صورت غیر مجاز بسته‌بندی و منجمد شده بودند کشف و ضبط شد.

وی مقابله با بیماری‌های استراتژیک دامی و نظارت بر بهداشت فرآورده‌های خام دامی را از وظایف اصلی دامپزشکی برشمرد و عنوان کرد: در حوزه نظارت بر بهداشت فرآورده‌های خام دامی که مستقیما با سلامت مردم در ارتباط است هرگونه عرضه فرآورده خام دامی ناسالم و خارج از چرخه کشتار ، مشمول برخوردهای قانونی دامپزشکی و تشکیل پرونده قضایی خواهد شد.

رئیس اداره دامپزشکی اهواز تاکید کرد: بازرسان اداره دامپزشکی شهرستان اهواز کنترل و نظارت های بهداشتی خود را به صورت روزانه و مستمر در سطح شهرستان با هدف تامین بهداشت مواد غذایی و سلامت شهروندان ادامه می‌دهند و با متخلفان و سودجویان به شدت برخورد خواهد شد؛ در صورت لزوم مکان نیز تخلف پلمب خواهد شد.

قریشی به مردم توصیه کرد گوشت و فرآورده‌های مورد نیاز خود را از محل‌های مجاز خریداری کرده و هنگام خرید به تاریخ انقضای مندرج بر روی آنها دقت کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را به این اداره منعکس کنند.



سایر اخبار مرتبط