دوشنبه 09 مهر 1403 - 01:10

کد خبر 528402

یک‌شنبه 03 تیر 1403 - 07:39:01


سونی بودجه ساخت بازی‌های PS VR2 را به شدت کاهش داده است!


دیجی رو/ اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که با نگاهی به هدست واقعیت مجازی پلی استیشن VR2 سونی، ناامیدانه به دنبال لیست بلندبالایی از بازی‌های انحصاری می‌گردید، تنها نیستید! پس از عرضه این هدست با بازی انحصاری Horizon: Call of the Mountain در کنار قابلیت واقعیت مجازی برای عناوین محبوبی مانند Gran Turismo 7 و Resident Evil Village، جبهه VR سونی به طرز عجیبی ساکت شده است.

البته نباید بازی ریتمیک محبوب Beat Saber و قابلیت واقعیت مجازی برای Resident Evil 4 از کمپانی Capcom را فراموش کرد، اما در زمینه انتشار عناوین انحصاری، عملکرد سونی تاکنون ناامیدکننده بوده است. آخرین خبر قابل توجه مربوط به PS VR2 اعلام پشتیبانی از پلتفرم کامپیوتر است، اما گیمرها برای استفاده از این ویژگی باید یک کابل اختصاصی به ارزش 60 دلار را خریداری کنند.

حال به نظر می‌رسد دلیلی برای این سکوت سهمگین وجود دارد و البته، تصویری نگران کننده از آینده هدست پلی استیشن VR2 ترسیم می‌کند.

بر اساس گزارش جدیدی از نیکلاس سوتریچ، خبرنگار Android Central، سونی به طور قابل توجهی بودجه توسعه بازی‌های واقعیت مجازی را کاهش داده است. به عبارت دیگر، به گفته سوتریچ، فرصت‌های کمتری برای استودیوها جهت مشارکت در ساخت بازی‌های واقعیت مجازی وجود خواهد داشت. سوتریچ همچنین از منبعی مطلع شده است که تنها دو عنوان پلی استیشن VR2 در استودیوهای سونی در حال ساخت هستند. او شخصاً بر این باور است که این عناوین هرگز منتشر نخواهند شد، با این حال، ماهیت و زمان عرضه این بازی‌ها در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

البته، این اطلاعات به طور خاص به توسعه عناوین انحصاری سونی اشاره دارد. به نظر می‌رسد ساخت بازی‌های شخص ثالث برای هدست واقعیت مجازی سونی همچنان ادامه دارد. به عنوان یک مثال در این زمینه می‌توان به بازی Behemoth از استودیوی Skydance Games اشاره کرد که تریلر معرفی آن ماه گذشته در رویداد State of Play به نمایش درآمد. این بازی برای پلتفرم VR2 در نظر گرفته شده است، اما انحصاری سونی به شمار نمی‌رود.

با این وجود، کمبود عناوین انحصاری برای کسانی که برای خرید این هدست سرمایه‌گذاری کرده‌اند، نگران کننده است. پلی استیشن VR نسل قبل مجموعه‌ای از بازی‌های انحصاری از جمله Astro Bot Rescue Mission استودیوی Team Asobi را دریافت کرد. قرار است در اواخر امسال، Astro Bot در یک بازی دیگر به ماجراجویی بپردازد، اما هنوز مشخص نیست که آیا این بازی از قابلیت‌های VR2 پشتیبانی می‌کند یا خیر. با توجه به نقش بسزای VR در محبوبیت Astro Bot، عدم پشتیبانی از VR2 یک ناامیدی بزرگ به شمار خواهد رفت.

بسته شدن استودیوی London Studio که توسعه دهنده تعدادی از عناوین VR بود، و همچنین تعطیلی استودیوی First Contact Entertainment نیز بر این نگرانی دامن می‌زند. حتی با وجود پشتیبانی‌های مستمر از سوی استودیوهای شخص ثالث، تنها دو بازی در حال توسعه سونی، تصویری نگران کننده از برنامه‌های آتی این شرکت برای هدست پلی استیشن VR2 ترسیم می‌کند. بنابراین، باید دید غول فناوری ژاپنی چه آینده‌ای را برای هدست واقعیت مجازی خود در ذهن دارد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط