یک‌شنبه 08 مهر 1403 - 14:56

کد خبر 533862

پنج‌شنبه 07 تیر 1403 - 21:19:09


وان پلاس ایس 3 پرو به عنوان اولین گوشی با «باتری یخچالی» معرفی شد


دیجی رو/ شرکت وان پلاس هفته گذشته از معرفی تکنولوژی جدیدی به نام «باتری یخچالی» (Glacier Battery) خبر داد که قول بهبود قابل توجهی در عمر باتری و عملکرد آن داده بود. حالا این تکنولوژی با معرفی گوشی وان پلاس ایس 3 پرو (OnePlus Ace 3 Pro) برای اولین بار به بازار عرضه شده است.

وان پلاس اعلام کرده که گوشی ایس 3 پرو دارای باتری 6100 میلی آمپر ساعتی است که بزرگترین باتری استفاده شده در گوشی‌های این شرکت محسوب می‌شود. این باتری حتی از باتری‌های وان پلاس 12 (5400 میلی آمپر ساعت) و سامسونگ گلکسی S24 اولترا (5000 میلی آمپر ساعت) نیز بزرگتر است. همچنین، ضخامت این گوشی کمتر از 9 میلی متر است، بنابراین با وجود باتری بزرگ، از نظر ضخامت تغییر چندانی نکرده است. وان پلاس می‌گوید که با این باتری می‌توانید انتظار دو روز استفاده کامل را با یکبار شارژ داشته باشید.



ایس 3 پرو از شارژ سیمی 100 وات پشتیبانی می‌کند، اما سرعت شارژ USB-PD آن حدود 13.5 وات است که ناامیدکننده به نظر می‌رسد. زمان آن رسیده که این برند و سایر تولیدکنندگان به فکر پذیرش شارژ سریع USB-PD باشند.

وان پلاس مدت‌هاست که ادعا می‌کند باتری‌های گوشی‌هایش می‌توانند تا 1600 چرخه شارژ (حدود چهار سال استفاده) را تحمل کنند قبل از اینکه به 80 درصد ظرفیت مؤثر خود برسند. خوشبختانه ایس 3 پرو نیز از این تکنولوژی پشتیبانی می‌کند، بنابراین انتظار می‌رود پس از چند سال استفاده، همچنان عمر باتری خوبی داشته باشد.

شایان ذکر است که این باتری بزرگترین باتری در دنیای گوشی‌های هوشمند نیست، اما چنین باتری‌های بزرگی معمولاً در گوشی‌های جان سخت و برندهای خاص دیده می‌شوند. یک گوشی با باتری حدود 6000 میلی آمپر ساعتی هنوز هم در بین تولیدکنندگان بزرگ نادر است.



ویژگی‌های برجسته وان پلاس ایس 3 پرو
باقی مشخصات وان پلاس ایس 3 پرو ترکیبی از ویژگی‌های پرچمدار و میان‌رده است. این گوشی دارای پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 3 است و وان پلاس می‌گوید که این اولین دستگاه اندرویدی است که بازی Genshin Impact را با نرخ 120 فریم بر ثانیه اجرا می‌کند. همچنین این گوشی دارای صفحه نمایش اولد 6.78 اینچی از نوع 8T LTPO با رزولوشن 1.5K بوده و حداکثر 24 گیگابایت حافظه رم و تا 1 ترابایت حافظه داخلی دارد (حافظه داخل قابل ارتقاء به وسیله کارت‌های میکرو اس دی نیست).

دوربین پشتی این گوشی شامل سه دوربین 50 مگاپیکسلی، 8 مگاپیکسلی و 2 مگاپیکسلی است، بنابراین نباید انتظار دوربین پریسکوپی وان پلاس 12 را داشته باشید. یک دوربین 16 مگاپیکسلی نیز برای عکاسی سلفی و برقراری تماس‌های ویدیویی در نظر گرفته شده است.

این گوشی از شارژ بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کند و به جای مقاومت کامل در برابر آب، تنها دارای رتبه‌بندی IP65 است (رتبه‌بندی IP65 به معنای حفاظت کامل در برابر گرد و غبار و مقاومت در برابر پاشش آب با فشار کم از هر جهت است). اما حداقل تکنولوژی لمس در باران وان پلاس در این گوشی وجود دارد که امکان ورودی لمسی دقیق‌تر در باران یا با انگشتان مرطوب را فراهم می‌کند.



یکی از ویژگی‌های جالب وان پلاس ایس 3 پرو توانایی برقراری تماس در محیط‌هایی با اتصال اینترنت ضعیف یا بدون اتصال است. پیش از این نیز اپلیکیشن‌هایی مانند Firechat وجود داشتند که امکان پیام‌رسانی از طریق شبکه‌های محلی مانند بلوتوث و وای-فای را فراهم می‌کردند، اما مطمئن نیستیم که این ویژگی تماس بر اساس تکنولوژی مشابه باشد.

از دیگر ویژگی‌های قابل توجه این گوشی می‌توان به سوئیچ هشدار سه مرحله‌ای، فرستنده مادون قرمز، NFC، اسپیکرهای استریوی دوگانه، بلوتوث نسخه 5.4 و وای-فای 7 اشاره کرد.

وان پلاس همچنین نسخه‌ای از ایس 3 پرو به نام Supercar Ceramic Edition را با طراحی سفید و پنل پشتی سرامیکی معرفی کرده است.



قیمت و زمان عرضه وان پلاس ایس 3 پرو
وان پلاس ایس 3 پرو در چین با قیمت 3199 یوان (حدود 440 دلار) برای مدل پایه با 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود. برای رده‌بالاترین مدل با 24 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه داخلی باید 4599 یوان (حدود 633 دلار) پرداخت کنید.

وان پلاس هنوز درباره زمان دقیق عرضه ایس 3 پرو اطلاع‌رسانی نکرده است. با نگاهی به پیشینه سری ایس مشاهده می‌کنیم که مدل اصلی و نسل اول این گوشی در بازارهای جهانی با نام وان پلاس 10T عرضه شد، اما وان پلاس ایس 2 پرو محصولی انحصاری برای چین بود و این شرکت سال گذشته وان پلاس 11T را عرضه نکرد. با این حال، اگر وان پلاس تصمیم به عرضه وان پلاس 12T بگیرد، احتمالاً با نام جدیدی برای وان پلاس ایس 3 پرو مواجه خواهیم شد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط