شنبه 07 مهر 1403 - 02:52

کد خبر 553050

شنبه 23 تیر 1403 - 09:27:41


ادعای استودیوی بازی‌سازی: اینتل دارد پردازنده‌های معیوب می‌فروشد!


شهر سخت افزار/ مشکل ناپایداری پردازنده‌های نسل 13 و 14 اینتل تاحدی پیش رفته که جدای از گیمرها، صدای بازی‌سازان را نیز درآورده است. درحالیکه هنوز اینتل علت این مشکلات را در سی پی یوهای Raptor Lake عنوان نکرده، یک استودیوی بازی‌سازی می‌گوید نرخ خرابی پردازنده‌های اینتل، 100 درصد است!

ناامیدی کاربران از اینتل به دلیل ناتوانی در حل مشکلات ناپایداری Raptor Lake در حال افزایش است. به گفته رسانه tom’s HARDWARE، استودیوی بازی‌سازی Alderon Games اخیراً در وب‌سایت خود فاش کرد که این شرکت با پردازنده‌های نسل سیزدهم و چهاردهم اینتل در سرورها، سیستم‌های توسعه و رایانه‌های شخصی بازی مشتریان خود مشکلاتی پایان نیافتنی داشته است.

این مسائل به حدی شایع شده که Alderon Games علناً طی این پست اعلام کرد که اینتل پردازنده‌های نسل 13 و 14 را معیوب می‌فروشد.

استودیوی Alderon Games فاش کرد که در آزمایشات خود، نرخ خرابی پردازنده‌های Raptor Lake را نزدیک به 100 درصد مشاهده کرده است. تله‌متری از مشتریان نهایی نیز گزارش می‌دهد که هزاران سی پی یو Raptor Lake  در کامپیوترهای گیمینگ مشتریان، از کار افتاده‌اند.

سیستم‌های توسعه خود Alderon Game که از پردازنده‌های Raptor Lake استفاده می‌کنند نیز از بی‌ثباتی مکرر رنج می‌برند که منجر به خرابی SSD و حافظه می‌شود. علاوه بر این، سرورهای بازی اختصاصی استودیو که از قطعات رپتور لیک بهره می‌برند، «کرش‌های مداوم» را تجربه می‌کنند تا جایی که کل سرورها را از کار می‌اندازند.

ابزارهای بنچمارک این استودیو همچنین ضعف پردازنده‌های Raptor Lake را نشان می‌دهد، به‌ویژه تست‌های رفع فشرده‌سازی و حافظه غیرمرتبط با بازی Path of Titans که این شرکت در حال توسعه آن است.

بدترین بخش این است که Alderon Gamers در طول زمان، به ویژه در طول سه تا چهار ماه، افت عملکرد سی پی یو را مشاهده کرده است. در ابتدا، تراشه ها به خوبی کار می‌کنند اما در نهایت ضعف‌ها شروع می‌شوند. به‌روزرسانی‌های میکروکد، بایوس و سیستم‌افزار نیز نتوانسته‌اند این مشکلات پایداری را برای استودیو بازی حل کنند.


گزارش قبلی tom’s HARDWARE که از Level1Tech تهیه شده بود، نرخ خرابی 50 درصدی را در میان سرورهای رپتور لیک Core i9 مشاهده کرد. اما Alderon Games نرخ شکست نزدیک به 100 درصد را در بین ماشین‌های مجهز به Raptor Lake گزارش می‌کند.

قابل درک است که Alderon Games به این نتیجه رسیده که تراشه‌های نسل سیزدهم و چهاردهم اینتل کاملاً معیوب هستند. ممکن است چنین باشد، اما اینتل هنوز علت این مشکلات پایداری را تعیین نکرده است. صرف نظر از این، ناپایداری پردازنده‌های Raptor Lake در حال حاضر با نرخ هشدار دهنده‌ای رخ می‌دهد.

آخرین بروزرسانی میکروکد اینتل دارای محدودیت‌های توان سخت گیرانه‌تر است، اما هنوز مشکل را برطرف نمی‌کند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط