جمعه 06 مهر 1403 - 20:47

کد خبر 555641

دوشنبه 25 تیر 1403 - 13:59:00


اولین شبیه‌ساز PC در iOS عرضه شد؛ لذت اجرای ویندوز روی گوشی‌های آیفون!


شهر سخت افزار/ به نظر می‌آید اپل قدم به قدم در حال عقب نشینی از آرمان‌های خود بوده و پس امکان سایدلود اپلیکیشن‌ها در گوشی‌های آیفون، اکنون برای اولین بار امکان شبیه‌سازی برنامه‌های کامپیوتری در iPadOS ،iOS و VisionOS فراهم شده است. جزئیات بیشتر درباره این اقدام جالب اپل را در ادامه بخوانید.

سرانجام اولین اپلیکیشن با قابلیت شبیه‌سازی سیستم‌عامل‌های کامپیوتر وارد اپ استور شد. اپلیکیشن UTM SE، نخستین شبیه‌ساز PC موجود در اپ‌استور به‌حساب می‌آید و اجرای بازی‌های قدیمی ویندوز روی گوشی آیفون را ممکن می‌کند. این اپلیکیشن به‌صورت رایگان برای iPadOS ،iOS و VisionOS در دسترس است.



اولین شبیه ساز ویندوز در گوشی آیفون
در گزارش theverge آمده که پس‌ از آنکه اپل در ماه قبل میلادی از انتشار UTM SE جلوگیری کرد، تیم توسعه‌دهنده‌‌ این شبیه‌ساز ضمن انتقاد از این اقدام اپل اعلام کرد که برای این اپلیکیشن تأییدیه‌ مجدد اپل را نخواهد گرفت. 

مانند سایر شبیه‌سازها در اپ استور فعلاً نمی‌توانید کار زیادی با UTM SE بکنید. هیچ سیستم‌عاملی همراه این برنامه نیست، البته این برنامه با سایت UTM پیوند دارد که راهنمایی‌هایی برای استفاده از ویندوز XP از طریق شبیه‌سازی در ویندوز 11 همچنین دانلود ماشین‌های مجازی لینوکس دارد.

شبیه‌ساز UTM SE، به‌صورت پیش‌فرض سیستم‌عاملی را اجرا نکرده و برای دانلود سیستم‌عامل، کاربران را از طریق لینکی به وب‌سایت UTM هدایت می‌کند که دارای دستورالعمل‌هایی برای شبیه‌سازی سیستم‌عامل ویندوز XP و همچنین دانلود ماشین‌های مجازی پیش‌ساخته‌ لینوکس است.

همچنین این شبیه‌ساز از هر دو حالت VGA برای گرافیک و حالت ترمینال برای سیستم‌عامل‌های متنی پشتیبانی کرده و معماری‌های x86 ،PPC و RISC-V را شبیه‌سازی می‌کند. امکان شبیه‌سازی سیستم‌عامل‌های Mac OS 9.2.1 و DOS نیز در اسکرین‌شات‌های منتشر‌شده از اپلیکیشن UTM SE توسط تیم توسعه‌دهنده، دیده می‌شود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط