جمعه 06 مهر 1403 - 04:51

کد خبر 562727

یک‌شنبه 31 تیر 1403 - 11:17:41


اینتل: پردازنده‌های لپ‌تاپ Core هم کرش می‌کنند، اما جور دیگری!


شهر سخت افزار/ اگر خبرها را دنبال کرده باشید، احتمالاً می‌دانید یک توسعه‌دهنده بازی مدعی شده این فقط پردازنده‌های دسکتاپ اینتل نیستند که در اجرای بازی‌ها کرش می‌کنند و پردازنده‌های لپ‌تاپ هم چنین مشکلی دارند. حالا اینتل به این گزارش‌ها واکنش نشان داده است.

اینتل در بیانیه‌ای که برای وب‌سایت Tom's Hardware فرستاده، ضمن اذعان به کرش کردن پردازنده‌های لپ‌تاپ این کمپانی، آن را ناشی از مشکل متفاوتی خوانده است.

واکنش اینتل به گزارش‌ها درباره کرش کردن لپ‌تاپ‌ها
به ادعای اینتل با وجود دریافت بازخوردهایی نسبت به مشکل کرش کردن در پردازنده‌های لپ‌تاپ، اما علت ناپایداری آنها متفاوت از مدل‌های دسکتاپ است. می‌دانیم هنوز اینتل توضیح قانع‌کننده‌ای درباره مشکل کرش کردن پردازنده‌های دسکتاپ نسل سیزدهمی و چهاردهمی ارائه نکرده است و حتی راه‌حلی هم در کار نیست.

در این بیانیه اینتل ادعا کرده بر اساس بررسی‌های عمیق صورت گرفته بر روی مشکل ناپایداری مدل‌های دسکتاپ، علت کرش کردن پردازنده‌های لپ‌تاپ با آن یکی نیست. آن‌طور که تیم آبی مدعی شده، علائم کرش کردن و هنگ کردن پردازنده‌های لپ‌تاپ نسل سیزدهمی و چهاردهمی بیشتر به مشکلات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری رایج شباهت دارد. به این ترتیب اینتل غیرمستقیم می‌گوید مشکل مدل‌های لپ‌تاپ به همان بدی مدل‌های دسکتاپ نیست.


جالب اینکه مؤسس استودیوی بازی‌سازی Alderon Games که این ماجرا را علنی کرده بود، به بیانیه اینتل واکنش نشان داده است. متیو کاسلز در این باره نوشت: پردازنده‌های لپ‌تاپ اینتل دقیقاً در شرایطی مشابه مدل‌های دسکتاپ کرش می‌کنند که شامل کار با موتور بازی Unreal Engine، استخراج فایل فشرده بازی‌ها، اجرای برنامه y-cruncher و از این قبیل تسک‌ها می‌شود. وی تأکید کرده 13900HX یکی از پردازنده‌های لپ‌تاپ اینتل است که دچار کرش کردن می‌شود اما مدل‌های دیگری هم کرش می‌کنند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط