جمعه 06 مهر 1403 - 18:54

کد خبر 600661

سه‌شنبه 30 مرداد 1403 - 17:09:11


رسانه انگلیسی: آمریکا میانجی آتش‌بس غزه نیست، شریک نسل‌کشی است


ایسنا/ یک وبگاه تحلیلی انگلیسی با بررسی عملکرد و سیاست‌های دولت آمریکا در حمایت بی‌قید و شرط از جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، نوشت: «ایالات متحده یک میانجی معتبر برای دستیابی به توافق آتش‌بس نیست، بلکه شریک نسل‌کشی است.»

به گزارش ایسنا، بنا بر گزارش‌ها، مقامات ارشد از آمریکا، مصر و قطر، همراه با مقام‌های دیگری از منطقه و سایر نقاط جهان تلاش‌هایی را برای «میانجی‌گری» به منظور دستیابی به آتش‌بس بین اشغالگران صهیونیست و مقاومت فلسطین انجام داده‌اند.

در حالی‌ که حملات وحشیانه و مرگبار رژیم صهیونیستی به فلسطینیان در نوار غزه وارد یازدهمین ماه خود شده است و نیروهای اشغالگر اسرائیلی بیش از ۴۰ هزار فلسطینی، از جمله ۱۷ هزار کودک و ۱۱ هزار زن را به شهادت رسانده‌اند، مقامات آمریکایی با صدای بلند اعلام کردند که کار تل‌آویو با غزه تمام شده است.

آمریکا، مصر و قطر در بیانیه مشترکی که یک روز پس از مذاکره با نمایندگان رژیم صهیونیستی برای آتش‌بس صادر شد، اعلام کردند برای دستیابی به توافق آتش‌بس، زمانی برای تلف کردن وجود ندارد. تحرکات ظاهری سران واشنگتن در شرایطی رخ می‌دهد که از ابتدای جنگ، ایالات متحده بزرگ‌ترین حامی مالی و تسلیحاتی رژیم صهیونیستی باقی مانده و در عمل، تحرکی برای وادار کردن «بنیامین نتانیاهو» به قبول توافق آتش‌بس صورت نداده است.

به نوشته میدل ایست مانیتور، در واقع قطری‌ها و مصری‌ها هیچ نقشی در مذاکرات ندارند. آنها فقط میزبان مذاکرات هستند و خواسته‌ها و مواضع رژیم صهیونیستی و آمریکا را به رهبران مقاومت فلسطین که حاضر به مذاکره مستقیم با اشغالگران صهیونیست نیستند، منتقل می‌کنند.

در حقیقت ایالات متحده سردمدار مذاکرات است، زیرا تنها به «امنیت اسرائیل» و همچنین منافع خود در منطقه توجه دارد. واشنگتن مطلقا و به هیچ وجه نگران رفاه فلسطینیان و اعراب نیست.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط