یک‌شنبه 08 مهر 1403 - 12:56

کد خبر 62146

شنبه 30 اردیبهشت 1402 - 12:30:00


ناوگروه ۸۶ ارتش جمهوری اسلامی به بندرعباس رسید


ایرنا/ ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن دنا و ناوبند مکران پیش از ظهر امروز شنبه با استقبال فرمانده نیروی دریایی ارتش و خانواده‌های کارکنان این ناوگروه وارد منطقه یکم دریایی نیروی دریایی ارتش در بندرعباس شد.

آیین استقبال خانواده‌های کادر ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پیش از ظهر امروز در منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.
این ناوگروه که با عنوان ناوگروه ۸۶ هم شناخته می‌شود متشکل از ناوشکن تمام ایرانی دنا و ناوبندر مکران دارای نمایندگانی از ۲۹ استان کشور است که ماموریت خود را از ۲۹ شهریور پارسال آغاز کرد.
این ناوگروه در طول انجام ماموریت خود چهار مرتبه از خط استوا عبور کرد و در مدت ماموریت خود در بندرهای بمبئی هندوستان، بندر جاکارتا، بندر ریودوژانیرو، بندر کیپ‌تاون و صلاله پهلوگیری کرده و از تنگه مالاکا،‌ دریای سلبس، اقیانوس آرام، تنگه ماژلان، اقیانوس اطلس، اقیانوس هند و دریای عمان گذر کرده است.
این نخستین ناوگروه جمهوری اسلامی ایران بوده که با عبور از اقیانوس آرام اقدام به دور زدن کره زمین کرده و وارد قاره آمریکا شده است که نشان‌دهنده توانمندی متخصصان داخلی و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است.
ناوگروه ۸۶، سه طوفان سهمگین را در سفر خود با موفقیت پشت سر گذاشت و توانسته بیشترین عرض اقیانوس اطلس را در این سفر بپیماید.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط