جمعه 06 مهر 1403 - 14:53

کد خبر 643303

جمعه 06 مهر 1403 - 10:33:05


آغاز بارش‌های پاییزی در قزوین


ایرنا/ کارشناس هواشناسی قزوین گفت: بارش‌های پاییزی از اواخر وقت امروز تا دوشنبه هفته آینده در سطح استان پیش‌بینی شده است.

مهدی آخوندی، کارشناس اداره کل هواشناسی قزوین خاطرنشان کرد: براساس نقشه‌های پیش‌یابی و تصاویر ماهواره‌ای، برای امروز با توجه به گذر امواج تراز میانی جو، پاره‌ای مناطق استان با افزایش ابر و در ارتفاعات نیز پدیده مه پیش‌بینی می‌شود.
وی ادامه داد: از اواخر وقت امروز تا دوشنبه هفته آینده نیز با گذر سامانه بارشی از منطقه، در برخی ساعات شاهد بارش باران، رعد و برق و وزش بادهای لحظه ای شدید نیز خواهیم بود.
به گفته این کارشناس هواشناسی، بارش ها برای بامداد فردا /شنبه/ تا بعدازظهر همان روز به نسبت از گسترش و فراوانی بیشتری برخوردار بوده و در عین حال نیز در ارتفاعات استان احتمال شدت گرفتن بارندگی ها هم وجود دارد.
آخوندی با اشاره به صدور هشدار سطح زرد برای مناطق دشت و سطح نارنجی برای ارتفاعات استان از سوی این اداره کل، تاکید کرد: به شهروندان توصیه می کنیم که با توجه به مقدار بارش ها، لغزندگی جاده ها و کاهش دید افقی هنگام رانندگی را جدی بگیرند و احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه و مسیل ها، آبگرفتگی معابر عمومی و خسارت به محصولات کشاورزی را مورد توجه قرار دهند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط