جمعه 06 مهر 1403 - 16:57

کد خبر 643462

جمعه 06 مهر 1403 - 12:52:51


جزئیاتی از رأی جالب یک قاضی در پارسیان


فارس/ تهیه نوشت‌افزار و اقلام سرمایشی برای یک مدرسه جایگزین حبس در یک پرونده در دادگستری شهرستان پارسیان شد.

یک قاضی جوان و باانگیزه در حوزه قضایی پارسیان رأی جالبی در یک پرونده قضایی صادر کرده که مورد توجه رسانه‌ها و مردم محلی قرار گرفته است.

قاضی جوان دادگستری شهرستان پارسیان حکم جالبی برای متهمین به نفع دانش آموزان شهرستان پارسیان جایگزین حبس با رویکرد خدمات عام المنفعه صادر کرد.

رئیس حوزه قضایی شهرستان پارسیان در این باره اظهار کرد: در این پرونده بجای صدور مجازات حبس برای متهمان و مجرمان بخصوص برای آنانی که آزادی شان مخل امنیت اجتماع نیست، حکم جایگزین صادر شد که بر این اساس مجرمان ملزم شدند تا تعداد ۲۴ پک لوازم تحریر، ۶ دستگاه کولر گازی و یک دستگاه آب سردکن جایگزین حبس متهمین شود.

به گفته حسین عباسی، در کنار برخورد‌های قاطع قضایی، رویکرد کاهش جمعیت کیفری با استفاده از مجازات جایگزین حبس در جرایم سبک و کم اهمیت با هدف ارائه خدمات عام المنفعه مورد تاکید است.

این مقام قضایی افزود: با توجه به اظهار ندامت، پیش بینی اصلاح در آینده در راستای افزایش احساس نوع دوستی که خود یک نوع آموزش اخلاقی جهت ارتقاء و ترویج روش صحیح زندگی در اجتماع می باشد، رسیدگی به موضوع اتهامی ،ملزم به خدمات عام المنفعه شده اند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط