جمعه 06 مهر 1403 - 18:58

کد خبر 643592

جمعه 06 مهر 1403 - 14:50:13


سازمان ملل: در ۳ روز گذشته ۳۰ هزار نفر از لبنان به سوریه رفتند


ایسنا/ کمیسیونر عالی سازمان ملل در امور پناهجویان سوری اعلام کرد با تشدید درگیری‌ها میان حزب‌الله و رژیم صهیونیستی، بیش از ۳۰ هزار نفر از مرز لبنان وارد سوریه شده‌اند.

آژانس پناهجویان سازمان ملل متحد اعلام کرد در ۷۲ ساعت اخیر با تشدید تنش‌ها میان حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی، بیش از ۳۰ هزار نفر که عمدتاً شهروندان سوری هستند، لبنان را به مقصد کشور خود ترک کرده‌اند.

به گزارش رویترز، حدود ۸۰ درصد از کسانی که در سه روز گذشته از مرز لبنان وارد سوریه شده‌اند، ملیت سوری دارند و ۲۰ درصد از آنان نیز لبنانی هستند. نیمی از این افراد کودک و نوجوان هستند و تعداد زنانی که از مرز عبور کرده‌اند بیشتر از مردان است.

«گنزالو وارگاس» نماینده کمیسیونر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان سوری تصمیم این پناهجویان را یک انتخاب بسیار دشوار توصیف کرد و گفت: «آن‌ها از کشوری که درگیر جنگ است، وارد کشوری می‌شوند که در ۱۳ سال گذشته وضعیت بحرانی داشته است.»

این مقام سازمان ملل در یک نشست خبری گفت: «باید منتظر باشیم و ببینیم که در روزهای پیش رو چه تعداد افراد بیشتری به این اقدام دست می‌زنند.»

در هفته جاری صهیونیست‌ها حملات خود به خاک لبنان را تشدید کرده و عمق حملات را افزایش داده‌اند که به شهادت بیش از ۶۰۰ لبنانی منجر شده است.

حزب‌الله لبنان نیز صدها موشک و راکت از انبارهای تسلیحاتی خود را به سوی مواضع رژیم صهیونیستی به‌ویژه در حیفا روانه کرده و رفته‌رفته عمق حملات خود به اراضی اشغالی را افزایش می‌دهد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط