جمعه 06 مهر 1403 - 19:51

کد خبر 643630

جمعه 06 مهر 1403 - 15:23:43


حذف شارژر از جعبه گوشی‌های 14T و 14T پرو؛ شیائومی قوانین اروپا را مقصر می‌داند


زومیت/ شیائومی در اقدامی بحث‌برانگیز شارژر را از جعبه‌ی گوشی‌های 14T و 14T Pro حذف کرد.
 
شیائومی با پا گذاشتن در مسیری که اپل و سامسونگ پیش‌تر پیموده‌ بودند، شارژر را از جعبه‌ی گوشی‌‌های شیائومی 14T و شیائومی 14T پرو حذف کرد.

شیائومی در بیانیه‌ای به Android Authority تایید کرد که گوشی 14T Pro بدون شارژر به‌دست کاربران اروپایی می‌رسد. بدین ترتیب داخل جعبه‌ی گوشی کابل USB-C و قاب محافظ قرار می‌گیرد. شیائومی در بیانیه‌اش به مدل عادی 14T اشاره‌ای نکرد؛ اما طبق بررسی کاربران یوتیوب، آن ‌گوشی نیز بدون شارژر عرضه می‌شود.

دستورالعمل Common Charger Directive اروپا، شرکت‌ها را برای کاهش زباله‌های الکترونیکی تشویق می‌کند و پیش‌تر وان‌پلاس با استناد به همین دستورالعمل، شارژر را از جعبه‌ی گوشی‌ نورد CE 4 Lite حذف کرد.

خریداران شیائومی 14T Pro، ملزم‌به تهیه‌ی جداگانه‌ی شارژر ۱۲۰ واتی خواهند بود یا می‌توانند از شارژرهای USB-PD استفاده کنند. در گذشته، پشتیبانی دستگاه‌های شیائومی از استاندارد USB-PD چندان گسترده نبود؛ اما در سال‌های اخیر بهبود قابل توجهی داشته است.

کاربران می‌توانند با استفاده از شارژرهای PD، به توان شارژ بیش از ۶۵ وات دست یابند؛ درحالی‌که اکثر گوشی‌های وان‌پلاس همچنان با استفاده از USB-PD، به سرعت شارژ زیر ۳۰ وات محدود می‌شوند.

شیائومی در سال‌های گذشته تعدادی از مدل‌‌های خود از جمله ردمی نوت ۱۱ SE را در برخی از بازارها بدون شارژر عرضه کرده بود؛ اما به‌نظر می‌رسد چینی‌ها اکنون برای حذف شارژر از جعبه‌ی گوشی مصمم‌تر از گذشته هستند.

هنوز مشخص نیست که حذف شارژر تنها مختص به بازار اروپا خواهد بود یا شامل بازارهای جهانی نیز خواهد شد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط