جمعه 06 مهر 1403 - 17:47

کد خبر 643639

جمعه 06 مهر 1403 - 15:38:18


پیشکسوت پرسپولیس: استقلال به ترس نکونام باخت


فارس/پیشکسوت باشگاه پرسپولیس گفت: فاکتور ترس نکونام به بازیکنان استقلال منتقل شده بود و پرسپولیس استفاده خوبی از این مساله کرد.
امیرحسین اصلانیان در خصوص پیروزی تیم پرسپولیس در صد و چهارمین دربی پایتخت اظهار داشت: با توجه به مشکلات حاشیه‌ای که در باشگاه استقلال وجود داشت و اختلافات زیادی که بین کادر فنی و مدیران این باشگاه دیده می‌شد معتقد بودم که نکونام با تدابیر دفاعی به بازی می‌آید تا بازی را ببندد بلکه استقلال بازنده نباشد. از طرف دیگر تیم پرسپولیس در نبود استون اورونوف کار سختی داشت چرا که پرسپولیس به این بازیکن تکیه‌ زیادی کرده است و نبود او باعث شد تا سرخ پوشان به مشکل بخورند.

وی ادامه داد: تیم استقلال زمین را گرفته بود و مالکیت و توپ را به پرسپولیسی‌ها داده بود اما به دلیل بسته بازی کردن این تیم، شاهد بودیم که پرسپولیس در عمق موقعیت نداشت و در ۱۸ قدم شرایطی برای گلزنی پیش نمی‌آمد. از طرف دیگر به دلیل زیاد نبودن تماشاگران، حساسیت بازی خیلی بالا نبود اما شرایط به گونه‌ای بود که با یک اشتباه کوچک روند بازی تغییر کرد و پرسپولیس به بهترین شکل از پنالتی به دست آمده استفاده کرد. من معتقدم که گاریدو سرمربی پرسپولیس جسارت بیشتری داشت و پرسپولیس با ذهنیت برنده به زمین آمده بود و در نهایت توانست برنده این بازی باشد. به نظرم پرسپولیس شرایط خوبی دارد اما مهاجم خارجی جدید هنوز فرصت زیادی برای بازی کردن به دست نیاورده است.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در خصوص اینکه شاید اگر پنالتی به دست نمی‌آمد موقعیت زیادی برای گلزنی شاهد نبودیم افزود: استقلال بازی را با ۵ دفاع آغاز کرده بود و همین موضوع باعث شد تا پرسپولیس کار سختی برای رسیدن به باکس این تیم داشته باشد. از طرف دیگر آبی‌ها در وسط زمین کسی را نداشتند و می‌دیدیم که وقتی هافبک‌های این تیم صاحب توپ می‌شدند کسی روی دست آنها نمی‌آمد تا پاس بگیرد. فکر می‌کنم مشکل استقلال این بود که فاکتور ترس از سرمربی آنها به بازیکنان منتقل شده بود هرچند که شرایط بازی به گونه‌ای بود که بوی مساوی می آمد و اگر آن اشتباه در دقایق آخر رخ نمی‌داد شاید شاهد به ثمر رسیدن گل هم نبودیم.

اصلانیان خاطرنشان کرد: درباره پرسپولیس هم باید بگویم که در یک صحنه دروازه‌بان ما اشتباه عجیبی کرد که در نهایت توپ برگشتی استقلالی‌ها به تیر دروازه خورد و شانس آوردیم که گل نخوردیم. برای ما فوتبالی‌ها و حتی هواداران این سوال پیش آمده که چطور استقلال که در چند بازی اخیر از سمت راست و توسط رامین رضاییان به گل رسیده بود در دربی حتی نیم درصد موقعیت هم نداشت و دیدیم که رضاییان یک سانتر هم انجام نداد؟! به نظر من پرس از سوی تیم پرسپولیس به خوبی انجام شد اما از طرف دیگر استقلال در این بازی تیم خوبی نبود.

وی درباره بیانیه شب گذشته جواد نکونام و اینکه قبلا هم گفته بود سال گذشته استقلال را قهرمان کردم، خاطرنشان کرد: اگر اینطور باشد که کمیته فنی فیفا هم باید بگوید که در بازی آلمان و اسپانیا حق آلمان خورده شد و این تیم حذف شد و حالا آنها بگویند که حذف نشده‌اند! سال ۸۰ که ما قهرمان شدیم اگر استقلال یک مساوی می‌گرفت آنها قهرمان بودند اما حالا باید پیشکسوتان آنها بگویند که ما قهرمان شدیم؟! به اعتقاد من این حرف‌ها فرافکنی است چرا که استقلال در دربی بد بود و حتی هواداران این تیم هم به این مساله اذعان دارند. روزی که استقلال، الغرافه را با ۳ گل شکست داد همه از این تیم تعریف کردند اما آبی‌ها مقابل پرسپولیس چیزی نداشتند و شاید اگر نمی‌دانستیم که این بازی دربی است شاید فکر می‌کردیم که پرسپولیس با یک تیم ته جدولی بازی می‌کند! به هر حال دربی یک بازی ۶ امتیازیست و خوشحالم که پرسپولیس برنده این بازی شد.

این پیشکسوت باشگاه پرسپولیس درباره اتفاقات عجیبی که در این بازی رخ داد و رامین رضاییانی که سابقه پرسپولیسی بودن داشت پنالتی داد و سعید مهری که پیراهن آبی‌ها را قبلا به تن کرده بود در این بازی پنالتی گرفت و کنعانی‌زادگان که در استقلال بازی کرده گل برتری پرسپولیس را زد و اینکه «کارما» در این بازی زیاد دیده شد گفت: اگر بخواهم به بحث کارما و این چیزها بپردازم که باید بگویم کنار گذاشتن ناحق یامگا از استقلال کارما بود. او هموطن من نیست اما یک انسان است و از برخوردی که با او شد قلب من درد گرفت. استقلالی‌ها حتی با پادوانی هم رفتار خوبی نکردند. جواد نکونام در مصاحبه اعلام کرد که یامگا نمی‌تواند بازی کند اما همین بازیکن در بازی با نساجی به استقلال گل زد.

کسانی که در فوتبال کار مدیریتی یا فنی می‌کنند باید قبل از هر چیز راستگو باشند اما این گونه اظهار نظرها آزاردهنده است.

اصلانیان در پایان خاطرنشان کرد: اگر یامگا نمی‌توانست بازی کند چطور به استقلال گل زد؟ بنظرم وقتی این مسائل را می‌بینیم باید به بقیه صحبت‌های نکونام هم با موشکافی بیشتری دقت کنیم. درباره سوال شما هم باید بگویم که به هر حال فوتبال است و از این اتفاقات زیاد دارد. همانطور که شاهد بودیم زمانی که فیگو به رئال مادرید رفت بهترین بازی‌هایش را برای این تیم انجام داد. وقتی یک بازیکن در این شرایط تیم عوض می‌کند باید بهترین خودش را ارائه دهد. البته از سعید مهری ممنونم که با هوش بالایش در این بازی پنالتی گرفت؛ هرچند که پنالتی زدن در دربی واقعاً کار سختی است. من ۸ دربی حضور داشتم و در ۴ دربی بازی کردم و می‌دانم که چقدر کار کردن در این شرایط سخت است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط