جمعه 06 مهر 1403 - 23:47

کد خبر 643813

جمعه 06 مهر 1403 - 19:47:16


لنوو برای عرضه دو محصول جدید از خانواده Legion Go آماده می‌شود


شهر سخت افزار/ اسناد لو رفته از داک USB-C لنوو نشان می‌دهد که این شرکت برای عرضه نه یک، بلکه دو محصول جدید از خانواده کنسول‌های قابل حمل Legion Go آماده می‌شود. در ادامه بررسی مشخصات این محصولات با شهر سخت‌افزار همراه باشید.

به گزارش Tom’s Hardware، به نظر می‌رسد Lenovo در حال آماده‌سازی دو کنسول دستی جدید است. مشخصات این دو محصول در فهرست ویژگی‌های داک شارژ ۴۵ واتی Legion Go که اخیراً منتشر شده، مشاهده شده است. در این فهرست، سازگاری این داک با Lenovo Legion Go، Legion Go Gen Two و Legion Go Lite ذکر شده است.


بر اساس اطلاعاتی که پیش از این به بیرون درز کرده بود، بر خلاف مدل کنونی Legion Go دارای صفحه نمایش بزرگ 8.8 اینچی است، Legion Go Lite کمی کوچک‌تر شده و از صفحه نمایشی 7 اینچی بهره خواهد برد.

تصویر لو رفته از Legion Go lite (منبع: NITTRX)
یکی دیگر از نکات جالب درباره لیک Legion Go Lite این است که این دستگاه احتمالاً از طراحی کنترلر‌های جداشونده لنوو که در مدل اصلی وجود داشت، پیروی نخواهد کرد. این تغییر می‌تواند برای کسانی که به دنبال دستگاهی کوچک‌تر و سبک‌تر هستند، جذاب باشد.


در حال حاضر درباره Legion Go Gen Two اطلاعات کمتری در دست است و بسیاری از جزئیات این دستگاه هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. مشخصات داک نیز هیچ راهنمایی مشخصی در این باره ارائه نمی‌کند.

یکی از مهم‌ترین مشخصاتی که علاقه‌مندان منتظر تأیید آن هستند، مربوط به پردازنده این دستگاه‌ها است. در نسخه اصلی Legion Go، از پردازنده AMD Ryzen Z1 Extreme همراه با گرافیک Radeon و حافظه LPDDR5X و فضای ذخیره‌سازی اس اس دی با  PCIe Gen4 استفاده شده بود. اما با ورود رقبای جدید به بازار کنسول‌های دستی که از پردازنده‌های جدید Ryzen 8000 و Ryzen AI 300 استفاده می‌کنند، احتمال دارد که Legion Go جدید نیز با پردازنده‌هایی همچون Ryzen Z2 یا Z2 Extreme عرضه شود.

به نظر می‌رسد که با عرضه پردازنده‌های Strix Point و Lunar Lake از سوی AMD و اینتل، ماه‌های آینده برای دستگاه‌های پرتابل گیمینگ بسیار هیجان‌انگیز باشد. به خصوص با عرضه پردازنده‌های Core Ultra 200V اینتل که پیشرفت قابل توجهی از نظر مصرف انرژی کرده اند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط