شنبه 07 مهر 1403 - 00:52

کد خبر 643831

جمعه 06 مهر 1403 - 20:16:26


اینتل پیشنهاد Arm برای خرید واحد محصولاتش را رد کرده است


دیجیاتو/ اینتل درحال‌حاضر با چالش‌های مهمی از جمله کاهش شدید سهم بازار و سود ناامیدکننده مواجه شده است و بیشترین افت قیمت سهام خود در یک دهه گذشته را تجربه کرده است. با وجود این شرایط تاکنون در چند گزارش به احتمال فروش بخش‌هایی از اینتل اشاره شده است و حالا در گزارشی گفته‌شده که این شرکت پیشنهاد خرید بخش محصولاتش توسط Arm Holdings را رد کرده و گفته هیچ برنامه‌ای برای فروش این بخش ندارد.

برای شروع، ا‌ینتل دو واحد تجاری اصلی دارد: محصول و تولید. بخش محصولات عمدتاً بر فروش تراشه‌های رایانه‌های شخصی، سرورها و تجهیزات شبکه مانند خط تولید Core و Xeon تمرکز دارد. بخش تولید نیز، کارخانه‌های تراشه‌سازی این شرکت را اداره می‌کند. طبق گزارش بلومبرگ، Arm Holdings به‌دنبال تصاحب بخش محصولات اینتل بوده است.

چالش‌های اخیر اینتل و تلاش برای بازسازی
سایر مشتریان نیز می‌توانند تراشه‌های خود را از طریق ریخته‌گری‌های ا‌ینتل تولید کنند، اما در مقایسه با رقبایی مانند TSMC، این شرکت در زمینه فرایند تولید با مشکلاتی دست‌و‌پنجه نرم می‌کند.

به‌عنوان بخشی از فرایند بازسازی، اینتل قصد دارد بخش‌های تولید و محصولات خود را با وضوح بیشتری از یکدیگر تفکیک کند تا گروه محصول بتواند به‌عنوان یک واحد تجاری مستقل عمل کند. با این‌وجود، ا‌ینتل می‌تواند با ریخته‌گری‌های خارجی، مانند TSMC، برای تولید تراشه‌ها همکاری کند.

Arm تنها شرکتی نیست که به خرید ا‌ینتل علاقه نشان داده است. اخیراً کوالکام نیز به خرید بخش محصولات ا‌ینتل ابراز علاقه کرده است. کوالکام در طراحی تراشه‌های مبتنی بر Arm تحصص دارد، به بخش‌های دیگر کسب‌وکار اینتل نیز علاقه‌مند است.

Apollo Global Management شرکت دیگری است که به سرمایه‌گذاری در اینتل علاقه نشان داده و ظاهراً حداکثر 5 میلیارد دلار پیشنهاد داده است.

هفته گذشته اعلام‌شد که ا‌ینتل به‌عنوان بخشی از تلاش‌های خود برای کاهش هزینه‌ها و بازسازی شرکت، 15 هزار کارمند خود را اخراج می‌کند و فرایند توسعه کارخانه‌هایش را کاهش می‌دهد. تسلط اینتل بر صنعت نیمه‌هادی توسط رقبای بزرگ آن یعنی TSMC، انویدیا و AMD کاهش پیدا کرده است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط