شنبه 07 مهر 1403 - 01:50

کد خبر 643864

شنبه 07 مهر 1403 - 08:05:00


از 2 فیلم رفع توقیفی دیگر هم رونمایی شد


فیلم نیوز/ فیلم‌های «مهمانی از کارائیب» به کارگردانی بهراز فراهانی و «غریزه» به کارگردانی سیاوش اسعدی، بعد از چند سال توقیف، پروانه نمایش گرفته‌اند و به‌زودی روی پرده سینماها می‌روند. این دو فیلم هم جز آثاری هستند که مدیران حاضر در سازمان سینمایی از رفع توقیف آن‌ها خبر داده بودند.
میران مستقر در سازمان سینمایی که منصوبان دولت قبل هستند و کماکان به کارشان مشغول هستند در گفت وگوهای مختلفی که با رسانه‌ها داشتند از رفع توقیف و صدور پروانه نمایش برای فیلم‌های مشکل دار صحبت‌هایی را مطرح کردند. فیلم‌های که به تدریج رفع توقیفشان رسانه‌ای می‌شود. «غریزه» و «مهمانی از کارائیب» از جمله این آثار هستند.
فیلم سینمایی «مهمانی از کارائیب» به کارگردانی بهزاد فراهانی و تهیه‌کنندگی شهرام گیل‌آبادی، تابستان سال ۱۴۰۰ ساخته شد و پس از گذشت سه سال از تولید، از توقیف بیرون آمد و به‌زودی روی پرده خواهد رفت. این فیلم براساس فیلمنامه بهزاد فرهانی ساخته شده و درباره خیاطی کارکشته است که عاشق بانویی شده که همسرش را اعدام کرده‌اند. خیاط به دلیل دلبستگی به رفاقت با دوستش، شجاعت بیان این عشق را ندارد و … رضا بابک، بیوک میرزایی، شقایق فراهانی، کامران تفتی، رامین ناصرنصیر و … در این فیلم بازی دارند.
«غریزه» به کارگردانی سیاوش اسعدی هم بعد از دو سال توقیف با انجام برخی اصلاحات در نیمه دوم سال روی پرده می‌رود. این فیلم در بخش اصلی و رقابتی شش فستیوال معتبر بین‌المللی به نمایش درآمد که از میان آن‌ها سیاوش اسعدی برنده جایزه‌ ویژه‌ داوران برای کارگردانی از بیست‌و‌چهارمین فستیوال فیلم اوجایی در کالیفرنیا و همچنین ساینا روحانی در نخستین تجربه‌ بازیگری موفق به دریافت جایزه‌ بهترین بازیگر زن از بیست‌ویکمین دوره‌ فستیوال فیلم سالنتو در ایتالیا شد.«غریزه» همچنین در بیست‌‌ویکمین دوره‌ فستیوال ایمجین ایندیا در مادرید اسپانیا، سی‌امین دوره‌ فستیوال الدنبرگ آلمان، بیست‌‌ویکمین دوره‌ فستیوال ایسکیا گلوبال در ایتالیا و شانزدهمین دوره‌ فستیوال سوفیا منار در بلغارستان نیز به نمایش درآمد و نقدها و نظرات تحسین‌آمیزی از سوی مخاطبان و منتقدان این جشنواره‌ها دریافت کرد.
‎امین حیایی، پانته‌آ پناهی‌ها، پردیس پورعابدینی و ژاله صامتی بازیگران اصلی فیلم «غریزه» هستند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط