یک‌شنبه 08 مهر 1403 - 13:05

کد خبر 645390

یک‌شنبه 08 مهر 1403 - 08:50:38


ستاره تراکتور: شلیکی در کار نیست!


ورزش 3/چه کسی بدش می‌آید از اینکه آقای گل یا پاس گل شود؟ من هم طبیعتا دوست دارم ولی همانطور که گفتم هدف اول همه ما، موفقیت تیم است
امیرحسین حسین‌زاده ستاره تراکتور در شب پیروزی مقابل سپاهان بود و گل مهمی را به ثمر رساند که در نهایت سه امتیاز ارزشمند را برای اسکوچیچ به ارمغان آورد و سرمربی کروات روی شانه‌های این ستاره خط حمله‌اش به صدر جدول لیگ بیست و چهارم صعود کرد و موفق شد رتبه نخست را در بازگشت به ایران لمس کند.
حسین‌زاده در حالی که اولین تمرین خود بعد از این روز بزرگ را پشت سر گذاشت و نام خود را به عنوان بهترین گلزن لیگ برتر می‌دید، در گفتگو با خبرنگار ما حس و حال خود از این گل مهم را به اشتراک گذاشته است.
* سلام امیرحسین، تبریک بابت این پیروزی. الان چه حس و حالی داری؟
الان که در رختکن هستم، تمرین ریکاوری خوبی داشتیم. واقعیت اینکه خیلی خوشحالم. وقتی بازی مهمی را میبرید و به خانه برمی‌گردید حس خیلی خوبی می‌گیرید. بودن در یک تیم برنده واقعا بهترین بخش فوتبال بازی کردن است. 
* فکر میکنم فوتبالیست‌ها بدانند چه می‌گویی و البته طرفدارانتان که در اصفهان هم حضور داشتند.
بله هواداران ما فوق العاده هستند. وقتی برای گرم کردن وارد زمین شدیم و آنها را دیدیم قوت قلب گرفتیم. به هم گفتیم که باید برویم و صدمان را بگذاریم. البته ما حتی در تمرین‌ هم اگرچه هواداران نیستند اما به آنها فکر میکنیم و از جان و دل برایشان زحمت میکشیم.
* خودت هم گل مهمی زدی، در موردش صحبت میکنی؟
گل یا پاس گل به هر حال ضربه آخری است که به توپ میزنی اما پشتش زحمت یک تیم است. از بچه‌ها متشکرم که این فرصت را برایم ساختند و من هم آن لحظه تمام تمرکزم این بود که بتوانم جایگیری خوبی داشته باشم و ضربه آخر خوبی بزنم. دیگر تمام شده و رفته و صحبت در موردش لازم نیست. الان تمام فکر و ذکرمان بازی بعدی در آسیاست.
* با این گل بهترین گلزن لیگ برتر شدی.
خیلی ممنونم ولی من به این راضی نیستم. تمام تلاشم را میکنم که تا آخر فصل برای تیمم مثمرثمر باشم و بتوانم حداکثر چیزی را که میتوانم انجام دهم.
* فکر میکنی بتوانی آقای گل شوی، چون پستت مهاجم نوک نیست.
اول از همه باید به موفقیت تیم فکر میکنیم و تلاش کنیم که تیم به هدفش برسد چون این مهمترین وظیفه ماست. اما بعدش چه کسی بدش می‌آید از اینکه آقای گل یا پاس گل شود؟ من هم طبیعتا دوست دارم ولی همانطور که گفتم هدف اول همه ما، موفقیت تیم است.
* پیام خوشحالی ات چه بود؟
گفتم که تمرکز من روی فوتبال و کارم است، به هیچ چیز دیگری فکر نمی‌کنم.
* اینطور به نظر می‌رسید که به سرت شلیک کردی!
نه اصلا. چرا باید این کار را بکنم؟  منظورم این بود که تلاشم بر این است که را منسجم و متمرکز نگه دارم و پاداش خود به خود از راه می‌رسد.
* دوست دارم صادقانه به این سوال جواب بدهی، بعد از اخراج ترابی فکر میکردی ببرید؟
واقعیتش خیلی سخت بود . یک لحظه شوک بزرگی به ما وارد شد و سخت بود که از این شوک خارج شویم اما به هر حال ما بازیکن باتجربه کم نداریم و توانستیم کار را مدیریت کنیم و از فرصتی که داشتیم استفاده کنیم. نیمه دوم هم همقسم شدیم که به جای یک بازیکن کمتر، بدوویم از بردمان محافظت کنیم.
* حست از حضور در تراکتور چیست؟ الان دومین سال است که اینجایی و ستاره‌های بیشتری هم آمدند، میخواهم بدانم آن چیزی که میخواستی را پیدا کردی؟
ببینید اگر منظورتان از چیزی که میخواستم، هدفم است که واقعیت نه! من هرروز دوست دارم پیشرفت کنم و با تیم هم به موفقیت برسم و از نظر فردی هم بهترین خودم باشم. بنابراین فکر میکنم هنوز میتوانیم بهتر شویم و اهداف و آرزوهای بلندی داریم. اما اینجا حس خیلی خوبی دارم، مالک این باشگاه خیلی برایش زحمت میکشد و کادر مدیریتی هم همه چیز را مهیا کرده اند، آقای اسکوچیچ هم که حرف ندارند. هواداران را هم که دیگر نگویم، عالی هستند.
* گفتی اسکوچیچ. واقعیت اینکه انگار متحول شدی بعد از آن فصل پرماجرا با خمس.
به نظرم در مورد گذشته چیزی نگوییم، حرفها را زدیم و رفته و تمام شده. مهم این است که الان با آقای اسکوچیچ در مسیری هستیم که چشم انداز خیلی خوبی دارد. من واقعا به آقای اسکوچیچ علاقه دارم، مسئله فنی که اصلا به من بازیکن مربوط نمی‌شود اما از نظر اخلاقی و رفتاری ایشان عالی هستند و  از کار با ایشان لذت میبرم.
* صدرنشین شدید و در آسیا هم خوب شروع کردید. به نظرت شانس قهرمانی دارید؟
صدرنشینی ممکن است موقتی باشد اما به ما حس خوبی می‌دهد. البته الان نباید جدول را نگاه کرد و خیلی زود است اما به هر حال امیدواریم این جایگاه را تا آخر فصل حفظ کنیم. در آسیا هم شرایط سخت تر است اما تیمهای آسیایی جلوی ما می‌آیند فوتبال بازی کنند و کار برایمان راحت می‌شود. فکر میکنم لیگ و آسیا دو چیز جداگانه هستند و البته ما به دنبال موفقیت در هر دو جام هستیم. اما به نظرم این درست نیست که روی تیم فشار بیاورید و بگویید فقط قهرمانی.
* در مورد شانس دعوت به تیم ملی چه حرفی داری؟
آرزوی هر فوتبالیستی است که به تیم ملی کشورش دعوت شود و این یک افتخار بزرگ برای هرکسی است. من هم از این قاعده مستثنی نیستم و تمام تلاشم را خواهم کرد تا به پیراهن مقدس تیم ملی برسم. آقای قلعه نویی و کادر ایشان بازیهای لیگ برتر را تماشا می کنند و مطمئنم همه چیز را رصد می‌کنند. ما هم تلاشمان را میکنیم تا بتوانیم در تیم باشگاهی بدرخشیم و مورد توجه قرار بگیریم. در نهایت کادرفنی تیم ملی هستند که لیست تیم ملی را مشخص خواهند کرد.
* یک سوالی هم دارم که شاید کمی شخصی باشد، پول برای تو چقدر در فوتبال مهم است؟ 
پول مهم است اما اولویت من نیست. اگر بود میتوانستم انتخاب‌های دیگری کنم اما در تراکتور دنبال چیزهای دیگری هستم و میخواهم  پیشرفت کنم و برای خودم و هواداران و باشگاه همراه با دیگر بچه‌ها موفقیت بیاورم. اینجا مالک باشگاه خیلی برایمان زحمت میکشد و من وقتی این را میبینم، نمی‌توانم اولویتم را پول بگذارم و از این امکاناتی که برایمان مهیا شده، چشم‌پوشی کنم. می‌دانید چه میگویم؟ اینجا هوادارانی هستند که عاشق تیم هستند و آقای اسکوچیچ هم خیلی به پیشرفت ما کمک می‌کند، برای همین واقعا اولویتم همین ارتقای خودم است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط