یک‌شنبه 08 مهر 1403 - 14:02

کد خبر 645466

یک‌شنبه 08 مهر 1403 - 09:45:00


قضاوت ۳۴ داور ایرانی و خارجی در مسابقات کبدی ساحلی جهان


ایرنا/ رئیس کمیته داوران فدراسیون کبدی گفت: ۳۴ داور از ایران و پنج کشور خارجی قضاوت نخستین دوره رقابت‌های کبدی ساحلی قهرمانی جهان را برعهده دارند.

هوشنگ ساریخانی، رئیس کمیته داوران فدراسیون کبدی اظهار کرد: از این تعداد ۲۶ نفر از ایران و هشت داور نیز از کشورهای عراق، کنیا، ترکمنستان، نپال و عمان هستند.

وی افزود: از داوران ایرانی حاضر در این دوره ۱۵ نفر دارای درجه بین المللی و ۱۱ نفر هم درجه ملی دارند.

وی ادامه داد: در این دوره از رقابت‌ها علاوه بر اینکه از چند داور باسابقه استفاده کردیم، داوران جوان نیز حضور دارند تا بالاترین سطح مسابقات کبدی ساحلی را قضاوت کنند.

رئیس کمیته داوران فدراسیون کبدی اضافه کرد: برای داوران حاضر در نخستین دوره رقابت‌های کبدی ساحلی قهرمانی جهان یک کلاس توجیهی با حضور عباس سرور دبیرکل کنفدراسیون کبدی آسیا در منطقه آزاد بندرانزلی برگزار شد.

وی عنوان کرد: داوران ایرانی در جهان از جایگاهی ویژه و سطح فنی بسیار بالایی دارند و به همین دلیل مهمترین رقابت‌های کبدی در سطح جهان را قضاوت می‌کنند.

ساریخانی اظهار کرد: از سوی فدراسیون کبدی نخستین دوره ارتقای داوری درجه بین المللی برگزار شد و قصد داریم که دومین دوره کلاس ارتقای داوری درجه بین‌المللی کبدی را نیز طی سال جاری با حضور داوران دارای درجه ملی برپا کنیم زیرا هر داور درجه ملی پس از سه سال می تواند در کلاس ارتقای درجه بین المللی حضور یابد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط