یک‌شنبه 08 مهر 1403 - 16:04

کد خبر 645668

یک‌شنبه 08 مهر 1403 - 11:31:42


اختصاص شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های ساخت‌وساز غیرمجاز در البرز


ایرنا/ مدیرکل دفتر فنی استانداری البرز از اختصاص شعبه ویژه قضایی رسیدگی به پرونده‌های ساخت و ساز غیرمجاز در این استان خبر داد.

سیدامیر فتاحیان، مدیرکل دفتر فنی استانداری البرز اظهار کرد: پیشگیری بهتر از استفاده از قوه قهریه برای مبارزه با ساخت و ساز غیر مجاز، زمین‌خواری و تغییر کاربری غیر مجاز است بنابراین تمام دستگاه‌ها از تمهیدات لازم برای دستیابی به این مهم استفاده کنند.
وی بیان کرد: باید توجه ویژه‌ای به تغییر غیر مجاز کاربری باغات شود، چرا که این اقدام به دلیل ارزش‌افزوده بالایی که برای مالکان دارد، صورت می‌گیرد.
فتاحیان گفت: مقرر شد سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز گزارش اقدامات تصویب طرح‌ها را ارسال نمایند.
وی ادامه داد: همچنین مقرر شد استانداری البرز از طریق شورای تأمین، درخواست ایجاد شعبه ویژه‌ای در دادگستری جهت رسیدگی سریع‌تر به پرونده‌های ساخت و ساز غیر مجاز اختصاص دهد.
مدیرکل دفتر فنی استانداری البرز یادآور شد: بنابراین اداره کل ثبت اسناد و املاک استان البرز هر ۲ هفته یکبار از کاداستر اراضی کشاورزی گزارشی به کارگروه فراقوه‌ای مبارزه با زمین‌خواری و ساخت و ساز غیر مجاز ارائه دهد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط