یک‌شنبه 08 مهر 1403 - 13:58

کد خبر 645685

یک‌شنبه 08 مهر 1403 - 11:46:23


افزایش ۱۵ درصدی حیوان‌گزیدگی در گلستان


ایرنا/ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان سگ و گربه را عامل اصلی حیوان گزیدگی در استان دانست و گفت: آمارها نشان دهنده افزایش ۱۵ درصدی حیوان گزیدگی در استان است.

موسی‌الرضا شبیهی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان اظهار کرد: در فصل بهار امسال که آخرین آمار حیوان گزیدگی در گلستان گردآوری شد، پنج هزار و ۷۳۳ مورد حیوان گزیدگی ثبت شد که در مقایسه با چهار هزار و ۸۶۶ مورد مدت مشابه سال گذشته روند افزایشی را نشان می‌دهد.

وی بیشترین گزش در این مدت را مربوط به گالیکش، کردکوی، کلاله و گنبدکاووس دانست و افزود: موارد گزش در مناطق روستایی کمی بیشتر از مناطق شهری است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: از سال ۱۳۹۷ تاکنون هیچ مورد ابتلا یا مرگ ناشی از بیماری هاری انسانی در استان مشاهده نشده است،

شبیهی بیان کرد: ۲۳ مرکز درمان هاری به صورت شبانه روزی در گلستان فعال است.

وی آموزش مردم و گروه‌های در معرض خطر حیوان گزیدگی مانند دامداران و کشاورزان، چاپ و توزیع تراکت بهداشتی، بنر و پارچه نویسی در خصوص حیوان گزیدگی و بیماری هاری، پیام رادیویی و تلویزیونی با موضوع راه‌های پیشگیری و کنترل حیوان گزیدگی، برگزاری نشست‌های آموزشی برای ادارات و آموزش عمومی در فضای مجازی را از مهمترین فعالیت‌های آموزشی با هدف کنترل هاری و حیوان گزیدگی در استان برشمرد.

آخرین خبر گلستان در اینستاگرام :


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط