یک‌شنبه 08 مهر 1403 - 17:54

کد خبر 645899

یک‌شنبه 08 مهر 1403 - 14:35:00


اولین علت مرگ‌ومیر در البرز چیست؟


ایسنا/ رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز بیماری‌های قلبی و عروقی را اولین علت مرگ و میر در البرز عنوان کرد.

شهرام صیادی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز اظهار کرد: مراقبت از قلب حیاتی‌ترین اقدام است و بر اساس گزارش فدراسیون جهانی قلب، سالانه ۲۰.۵ میلیون نفر در سراسر دنیا به علت بیماری قلبی عروقی فوت می‌کنند که ۳۱ درصد از کل مرگ و میرهای جهان است.

وی افزود: بیماری‌های قلبی و عروقی اولین علت مرگ در استان بوده و ۴۲ درصد از کل مرگ و میرها را به خود اختصاص داده است.

رئیس دانشگاه تصریح کرد:  فشار خون بالا، کلسترول و قند خون بالا، فشارهای روانی، مصرف دخانیات و الکل، رژیم غذایی ناسالم، چاقی و آلودگی هوا، عوامل خطر بیماری قلبی عروقی و سکته مغزی هستند و سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت، و سن در ابتلا به بیماری‏‌های قلبی عروقی موثرند.

صیادی ضمن اشاره به روز جهانی قلب با شعار «مراقبت از قلب، مراقبت از زندگی» تاکید کرد: هر ساله در این روز فرصتی فراهم می‌شود تا آگاهی عمومی در خصوص سلامت قلب افزایش پیدا کند و افراد، جوامع و دولت‌ها برای اقدام علیه بیماری‌های قلبی عروقی تشویق شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز در پایان خاطرنشان کرد: کلیه خدمات آموزش، پیشگیری و سنجش علایم خطر بیماری‌های قلبی و عروقی برای کلیه گروه‌های سنی در مراکز و خانه بهداشت رایگان انجام می‌شود، فقط کافی است افراد به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی مراجعه و طور مستمر از این جهت پیگیری شوند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط