یک‌شنبه 08 مهر 1403 - 17:48

کد خبر 645916

یک‌شنبه 08 مهر 1403 - 13:55:09


پیش‌بینی تولید بیش از ۲۳ هزار تن آبزیان در کرمانشاه


ایسنا/ مدیرکل شیلات استان کرمانشاه گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۲۳ هزار و ۷۷۰ تن انواع محصولات آبزی در استان کرمانشاه تولید و روانه بازار شود.

سهراب صحرایی، مدیرکل شیلات استان کرمانشاه اظهار کرد: براساس برآوردهای انجام شده از این میزان ۹۱۰۱ تن مختص به تولید ماهیان گرمابی، خاویاری و تولید در منابع آبی و ۱۴ هزار و ۶۴۴ تن مختص به تولید ماهیان سردابی شامل تولید در مزارع منفرد، مجتمع، دومنظوره و قفس خواهد بود.
مدیرکل شیلات استان کرمانشاه گفت: همچنین برای امسال پیش بینی شده ۵.۲ میلیون قطعه انواع ماهیان زینتی و ۲۵ تن میگوی آب شیرین در استان تولید شود.
صحرایی ادامه داد: سال گذشته نیز در مجموع بیش از ۲۱ هزار تن محصولات آبزی شامل هشت هزار تن ماهیان گرمابی، خاویاری و تولید در منابع آبی و ۱۳ هزار و ۶۸۵ تن ماهیان سردابی در استان کرمانشاه تولید شد.
وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ در مجموع ۳۷۳۴ نفر بصورت مستقیم در بخش آبزی پروری این استان مشغول به کار شدند، افزود:  همچنین در سال گذشته بیش از۲۳۱۲ تن ماهی خوراکی تازه از نوع ماهیان سردابی و عمدتا گرمابی کپور و ۳۶۱ هزار و ۴۰۰ قطعه ماهی زنده کپور از این استان صادر شد. 
هم اکنون تعداد ۴۶۰ مزرعه فعال آبزی پروری در استان کرمانشاه وجود دارد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط