یک‌شنبه 08 مهر 1403 - 16:01

کد خبر 645926

یک‌شنبه 08 مهر 1403 - 14:00:17


تداوم افتخارآفرینی دختر ووشو کار کرمانشاهی


ایمنا/ «دیانا رحیمی» ووشوکار جوان کرمانشاهی که از او به عنوان پدیده جدید جهان در این رشته یاد می‌شود این بار نیز توانست در نهمین دوره مسابقات ووشو قهرمانی جوانان جهان با شکست همه رقبای خود مدال خوش رنگ طلا را برای کشورمان به ارمغان آورد.

نهمین دوره مسابقات ووشو قهرمانی جوانان جهان از روز چهارشنبه هفته گذشته با حضور ۸۰۰ شرکت‌کننده از ۵۰ کشور جهان در برونئی به صورت رسمی آغاز شده و تیم ملی ایران نیز در ۲ بخش ساندا و تالو دختران و پسران در این رویداد ورزشی حضور یافته است.
در روز پنجم و پایانی این پیکارها، در وزن ۶۰- کیلوگرم دختران، دیانا رحیمی در دیدار نهایی این وزن به مصاف مامیائجی از چین رفت و با نمایشی عالی ضمن کسب برتری مقابل حریف قدرتمند خود به مدال طلای جهان دست یافت.
وی پس از برتری مقابل مناتلا محمد از مصر در مرحله نخست، در دور دوم هم موفق ظاهر شد و آنا شاتسکا از اوکراین را شکست داد و به مرحله بعدی صعود کرد، رحیمی در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف دیویانشی از هند رفت و ضمن کسب برتری مقابل این ورزشکار راهی فینال شد.
دیانا رحیمی در سال ۱۴۰۲ به مقام قهرمانی آسیا و در سال ۱۴۰۱ نیز به مقام قهرمانی جهان دست پیدا کند و به همین دلیل از سوی فدراسیون جهانی ووشو به عنوان پدیده نوظهور ووشو جهان معرفی شده است.
وی که متولد سال ۱۳۸۶ است در فروردین ماه امسال نیز در نظر سنجی پایگاه خبری جام ورزش از سوی مخاطبان به عنوان یکی از برترین ورزشکاران استان کرمانشاه معرفی شد.
استان کرمانشاه به عنوان یکی از قطب های مهم رشته ووشو در کشور شناخته می شود، هم اینک بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ ووشوکار بیمه شده در این استان در حال فعالیت هستند که بیش از هزار و ۳۰۰ نفر از انها را بانوان تشکیل می دهند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط