یک‌شنبه 08 مهر 1403 - 16:54

کد خبر 645976

یک‌شنبه 08 مهر 1403 - 14:32:00


بندر مسافری شهید حقانی تعطیل شد


تسنیم/ مدیر بندر شهید حقانی بندرعباس از لغو ترددهای مسافری دریایی در مسیر بندرعباس به جزیره قشم و بالعکس خبر داد.

علیرضا ادیمی، مدیر بندر شهید حقانی بندرعباس با اعلام این خبر اظهار کرد: با نامساعد شدن شرایط جوی، از ساعت 12 امروز یکشنبه، ترددهای مسافری در مسیر بندر شهید حقانی به جزیره قشم و بالعکس لغو شده است. 

وی با اشاره به اینکه تردد در مسیر بندرعباس به جزیره هرمز برقرار است، افزود: این شرایط تا اطلاع ثانوی ادامه دارد و احتمال می‌رود با بهبود شرایط جوی، از عصر به بعد، شرایط بهتر شود. 

مدیر بندر شهید حقانی خاطرنشان کرد: بر اساس تقسیم‌بندی صورت گرفته، شناورهای مسافری فعال در مسیرهای بندر شهید حقانی به جزیره هرمز و جزیره قشم، به سه بخش تقسیم شده‌اند که هر دسته می‌توانند در شرایط مشخصی تردد کنند. 

ادیمی با اشاره به اینکه سه فاکتور مهم میدان دید افقی، سرعت باد و ارتفاع موج در تصمیم‌گیری برای تردد شناورهای کلاس مختلف تاثیرگذار است، اضافه کرد: شناورهای کلاس A+ قادر هستند در شرایطی که حداکثر سرعت باد 22 نات و ارتفاع موج 3.5 پا باشد، تردد کنند و این میزان برای شناورهای کلاس A، حداکثر سرعت 20 نات و ارتفاع موج سه پا است. 

مدیر بندر شهید حقانی بندرعباس خاطرنشان کرد: شناورهای کلاس B نیز قادر به دریاروی و تردد در شرایطی که سرعت باد 18 نات و ارتفاع موج دو پا باشد را دارند. 

گفتنی است، شهروندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر از وضعیت تردد شناورهای مسافری با سامانه 3111 تماس حاصل کنند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط