یک‌شنبه 08 مهر 1403 - 19:01

کد خبر 645982

یک‌شنبه 08 مهر 1403 - 14:33:41


فصل دوم مرمت خانه ابراهیمی خرم‌آباد آغاز شد


ایرنا/ معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: فصل دوم مرمت خانه ابراهیمی با هدف حفاظت از هویت تاریخی و فرهنگی خرم آباد آغاز شد.

زهرا بهاروند، معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان اظهار کرد: اهمیت خانه های تاریخی به عنوان بخشی از هویت تاریخی و فرهنگی استان و کشور است و این خانه ها علاوه بر نشان دادن معماری سنتی، بخشی دیگر از هنرهای اصیل سرزمینمان را به نمایش می گذارند.
وی افزود: خانه های تاریخی در هر اقلیم متفاوت با هر منطقه و به بکارگیری مصالح سازگار همان محیط است و یکی از این خانه های تاریخی لرستان، خانه ابراهیمی در دل بافت تاریخی شهر خرم آباد می باشد.
معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان بیان کرد: این خانه تاریخی به شماره ۳۱۱۰۹ ثبت ملی رسیده و با معماری ساده مختص شهر خرم آباد در مرکز این شهر قرار گرفته که متاسفانه در معرض آسیب قرار گرفته است.
بهاروند گفت: بر اثر عوامل طبیعی و انسانی، آسیب هایی در قسمت هایی از بنا ایجاد شده است که این اداره کل در راستای حفظ و نگهداری و صیانت از آثار تاریخی در حالی مرمت بخش هایی از بنا به تناسب تخصیص اعتبار یافته می باشد.
وی یادآور شد: مرمت این خانه تاریخی شامل آوار برداری، برچیدن الحاقات، مرمت پشت بام، اجرای دیوارهای از شاقول خارج شده همانند نمونه موجود با مصالح همگن و متناسب با بنا در حال اجرا است و این عملیات ادامه داشته و تا مرمت کامل بنا و به بهره برداری رسیدن در فصل های مختلف انجام خواهد شد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط