یک‌شنبه 08 مهر 1403 - 19:09

کد خبر 645989

یک‌شنبه 08 مهر 1403 - 14:36:57


۲۳ هزار میلیارد ریال از درآمدهای لرستان محقق شد


ایرنا/ مدیرکل دیوان محاسبات لرستان گفت: ۲۳ هزار میلیارد ریال از درآمدهای این استان طی سال گذشته محقق شد.

مظفر جمالی نژاد، مدیرکل دیوان محاسبات لرستان در دیدار با استاندار لرستان در سالن جلسات این اداره کل با اشاره به ناترازی در منابع و مصارف بودجه استان اظهار کرد: میزان اعتبارات ابلاغی به استان در سال گذشته بیش از ۲۱۰ هزار میلیارد ریال از محل های مختلف بوده است.
وی با اشاره به عقب‌ماندگی منابع بودجه سال جاری استان ادامه داد: این منابع حدود ۲۲ درصد نسبت به زمان پیش‌بینی‌شده عقب ماندگی و کاهش دارد که باید با تلاش بیشتر دستگاه‌های اجرایی طی ۶ ماهه دوم جبران شود.

جمالی نژاد با اشاره به راه اندازی سامانه ۱۹۸ عنوان کرد: این سامانه با هدف نظارت مردمی بر عملکرد مالی دستگاه های اجرایی و شنیدن صدای شهروندان راه اندازی شده است و افراد می توانند هرگونه فساد و یا تخلف مالی دستگاه های اجرایی را از طریق آن اطلاع رسانی کنند.
وی با اشاره به لزوم اجرای درست سامانه‌های اطلاعاتی در استان یادآور شد: این سامانه‌ها به تحقق شفافیت و انضباط مالی کمک و دسترسی و نظارت لازم را فراهم می نمایند ضمن اینکه تثبیت دارایی‌های دولت و جلوگیری از دست‌ اندازی به بیت‌ المال، کاهش هزینه ها، حذف انحصار و افزایش رقابت از دیگر کارکردهای این سامانه ها است که نظارت بر آن به صورت مستمر در دستور کار دیوان محاسبات قرار دارد.
مدیرکل دیوان محاسبات لرستان با تاکید بر لزوم برقراری ارتباط بیشتر با مردم افزود: مجمع ناظران مردمی استان در این راستا تشکیل شده‌ است و نشست‌های تخصصی بعدی این مجمع در دستگاه‌های اجرایی برگزار خواهد شد.
جمالی نژاد درخصوص بازدید میدانی از پروژه‌های عمرانی استان گفت: منابع مالی این پروژه‌ها در پایان سال مالی با رصد و نظارت دیوان محاسبات جذب و تذکرات لازم نیز برای مصرف بهینه و به موقع به دستگاه‌های اجرایی داده شده است.
وی با بیان اینکه تلاش برای رفع کمبود منابع مالی و بودجه ای در دستور کار و پیگیری همه دستگاه های اجرایی و نظارتی است اضافه کرد: مسائل مهم استان در نشست های تخصصی دیوان با دستگاه های اجرایی ذیربط و سایر شوراها مورد بررسی و پیگیری قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به مشکل جذب قیر در سنوات اخیر به خصوص برای شهرداری‌های لرستان ادامه داد: با پیگیری ها و کمک دیوان محاسبات سهمیه قیر سال گذشته نیز جذب شد اما بعضی از شهرداری‌ ها در تامین هزینه های تبدیل و جانبی برای اجرای آسفالت با کمبود منابع و نقدینگی مواجه هستند که باید در این خصوص چاره اندیشی شود.
جمالی نژاد با اعلام رویکرد پیشگیرانه دیوان محاسبات یادآور شد: برای اجرای این رویکرد، تهیه گزارش تحلیلی و کاربردی، ارتباطات مردمی با استفاده از سامانه ۱۹۸ و برگزاری نشست های تخصصی و آموزشی در دستور کار قرار دارد که از دی ماه سال قبل با برگزاری مجمع معاونان اداری مالی دستگاه های اجرایی، گزارشات ماهانه تحلیلی برای تصمیمات اقتصادی در اختیار مراجع و مسوولان قرار گرفته است.
در این نشست استاندار لرستان ضمن بیان نقطه نظرات خود از تلاش و فعالیت های این نهاد نظارتی در راستای هم افزایی و کمک به دستگاه‌های اجرایی جهت اجرای بهتر برنامه های دولت قدردانی کرد و به مناسبت هفته دفاع مقدس از ۲ نفر از ایثارگران این اداره کل تجلیل شد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط