یک‌شنبه 08 مهر 1403 - 21:06

کد خبر 646036

یک‌شنبه 08 مهر 1403 - 15:03:23


امسال تعداد گردشگران چهارمحال و بختیاری ۲۰ درصد افزایش یافت


ایرنا/ مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری از اقامت ۲۵ هزار و ۴۰۰ گردشگر در استان در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است.

علیرضا جیلان، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: این در حالی است که تعداد گردشگران ورودی به استان آمار بیشتری را شامل می‌شود اما ملاک ما اقامت گردشگران استان است.
وی به دلایل افزایش تعداد گردشگران استان در سالجاری اشاره کرد و گفت: خنک‌بودن هوای استان در تابستان نسبت به دیگر استان‌ها و تعطیلات مستمر سبب شد تا استان 6 ماهه اول امسال گردشگران بیشتری را پذیرا باشد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ظرفیت بسیاری از تاسیسات گردشگری استان در تابستان امسال تکمیل شد تصریح کرد: سه‌هزار و ۵۰۰ تخت اقامتی در استان وجود دارد که با تکمیل اقامتگاه‌های بوم‌گردی و هتل‌های در دست احداث به زودی ۲ هزار تخت دیگر به امکانات استان اضافه می‌شود.
جیلان با تاکید بر اینکه تلاش می‌شود از حضور گردشگران در پویایی چرخه اقتصاد استان بهره گرفته شود اظهار داشت: یکی از اقدامات انجام شده در این راستا عرضه صنایع دستی و سوغات به گردشگران است که در همین خصوص بازارچه‌های متعددی در استان راه‌اندزای شد.
وی در پاسخ به برخی انتقادها در خصوص چادر زدن مسافران و گردشگران در پارک‌ها و فضاهای سبز استان نیز توضیح داد: از دیدگاه ما باید چادر زدن در پارک‌ها ممنوع شود که این اقدام منوط به مصوبه شورای تامین است.
جیلان افزود: پیشنهاد ما براین است که شهرداری‌ها در نقاطی از شهر برای گردشگران کمپ ایجاد کنند تا مسافرانی که توان مالی برای اسکان در تاسیسات گردشگری ندارند بتوانند در این اماکن اقامت کنند و از سوی دیگر از زشت شدن چهره شهر نیز جلوگیری می‌شود.
چهارمحال و بختیاری دارای بیش از ۸۰۰ جاذبه گردشگری شامل ۱۰۸ جاذبه طبیعی، ۶۷۴ جاذبه فرهنگی و تاریخی، هشت اثر دست‌ساز، ۱۲ روستای هدف گردشگری ملی، ۱۵ منطقه نمونه گردشگری مصوب دولت است.
این استان همچنین ۷۲۷ اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی دارد که شامل ۶۲۸ اثر غیرمنقول، پنج اثر منقول، ۷۸ اثر ناملموس و ۱۷ اثر طبیعی است که هر یک از این آثار جاذبه‌ای دیدنی برای دوستداران تاریخ و طبیعت‌گردی است.
وجود ذخیره‌گاه‌ جهانی زیست‌کره تنگ صیاد و سبزکوه، مناطق حفاظت شده، برخورداری از سه هزار کیلومتر رودخانه، وجود آب و هوای چهار فصل، پایگاه قایقرانی و رفتینگ، برخورداری از نخستین سایت سنگ‌فرش پاراگلایدر ایران، وجود مرتفع‌ترین سایت بانجی‌جامپینگ به ارتفاع ۷۵ متر در دوپلان شهرستان اردل در کنار زندگی کوچ‌نشینی عشایر و جاذبه‌های فرهنگی نظیر صنایع‌دستی، سوغات محلی و روحیه مهمان‌نوازی مردم این مرز و بوم، چهارمحال و بختیاری را به یکی از مقاصد گردشگری کشور تبدیل کرده و در سند آمایش سرزمین این استان در کنار کشاورزی و صنعت، گردشگری خود را به یکی از مزیت‌های نسبی این استان برای تحقق توسعه پایدار مطرح کرده است.


پربیننده ترین

آخرین اخبار


سایر اخبار مرتبط