یک‌شنبه 08 مهر 1403 - 21:03

کد خبر 646168

یک‌شنبه 08 مهر 1403 - 16:52:56


مدافعی که قلب گواردیولا را تسخیر کرد


ورزش 3/از یوشکو گواردیول باید به عنوان جدیدترین خروجی موفقیت آمیز آزمایشگاه پپ گواردیولا نام ببریم.
یوشکو گواردیول یک بار دیگر مقابل نیوکسل نشان داد که تغییراتی که پپ در پست بازی او ایجاد کرده، موفقیت آمیز بوده است.
پپ گواردیولا یک نابغه است. یک دانشمند که انگار هر آزمون و خطای او در فوتبال جواب می دهد.
او جاشوا کیمیش را در بایرن به یک مدافع راست تبدیل کرد، زمانی که پست طبیعی او به عنوان یک هافبک دفاعی تعریف شده بود. او در سیتی پست فیل فودن و کانسلو را نیز عوض کرد و هر دو از این تغییرات سود بدند.

آخرین آزمایش پپ
آخرین کسی که وارد "آزمایشگاه" او شد، یوشکو گواردیول بود و او یک فوتبالیست بسیار ماهرتر نشان داده است، کامل تر و همه کاره تر. می گویند زمان همه را در جای خود قرار خواهد داد و ستاره کروات 90 میلیون یورویی حالا پاسخ اعتمادها را می دهد.
او در ابتدا باید وزن تبدیل شدن به گران ترین مدافع میانی تاریخ لیگ برتر را تحمل می کرد که اصلا ساده نبود. ستاره ای گران تر از هری مگوایر (87 میلیون یورو) یا ویرژیل فن دایک (85 میلیون میلیون یورو). شروع خوب نبود و توام با اشتباهات زیاد ولی گواردیول رفته رفته اوج گرفت.

پپ کمی بعد تصمیم گرفت یکی از جوان ترین و آینده دارترین مدافعان میانی اروپا را به دفاع چپ تبدیل کند. چرا؟ فقط پپ به نظر می رسید بهترین پاسخ را دارد و واقعیت این است که شروع کار هم دشوار بود
در کارهای دفاعی او همچنان یک بازیکن تضمین شده بود، اما در کارهای تهاجمی نیز قابلیت هایش مشهود بود. او دوست نداشت در کارهای دفاعی حبس شود و همیشه میل به هجوم در او دیده می شد و نتیجه؟ انتقال از مرکز، به کناره ها.
سرانجام، یوشکو (یک بار دیگر) حقانیت گواردیولا در اتخاذ بهترین تصمیمات را ثابت کرد. مدافع میانی ای که تبدیل به یک مدافع کناری شده و بسیاری را شگفت زده کرد. نتیجه هم عالی بوده است. او دیروز زننده تک گل سیتی به نیوکسل بود و در 9 بازی اخیر خود نیز 5 گل به ثمر رسانده است.


پربیننده ترین

آخرین اخبار


سایر اخبار مرتبط