یک‌شنبه 08 مهر 1403 - 21:54

کد خبر 646221

یک‌شنبه 08 مهر 1403 - 17:40:13


ثبت اختراع کلاه ماسک ایمنی با قابلیت شناسایی آلاینده‌های محیط


صدا و سیما/ اختراع کلاه ماسک ایمنی با قابلیت شناسایی آلاینده‌های محیط توسط مخترعان چهارمحال و بختیاری ثبت شد.

بهنام خسروی راستابی، معاون امور صنایع صمت چهارمحال و بختیاری و یکی از مخترعان عنوان کرد: شیلد جلویی این کلاه هنگام قرار گیری برسر کارگر، متناسب با میزان نور به صورت اتوماتیک مات و یا روشن می‌شود.
بهنام خسروی راستابی افزود:این کلاه به گونه‌ای برای عملیات جوشکاری و متناسب با میزان شدت نور مات و برای عملیات برشکاری و سنگ‌زنی به میزان شدت نور محیط روشن شده و برای عملیاتی، چون مباحث ایمنی در ساختمان سازی‌ها (که تنها به قسمت ایمنی سر و گردن نیاز است و دیگرنیازی به شیلد جلویی نیست) شیلد جلویی کلاه برداشته می‌شود و از جلوی صورت و فرد می‌تواند از عینک جلویی کلاه که علاوه بر محافظت از شبکیه چشم حافظ نور هم است استفاده کند.
خسروی تصریح کرد: نانو سنسور‌های زیست محیطی این کلاه همزمان و به صورت مداوم گاز‌های محیط پیرامون فرد را به صورت درصد محاسبه کرده و در صورت بیشتر شدن از حد مجاز، توسط رادارمتصل به سنسور‌ها به فرد و به سیستم امنیتی بخش کاری اطلاع داده می‌شود تا کارگر در مدت طولانی در محیط قرار نگیرد و یا سیستم تهویه محیط به کار گرفته شود.
خسروی افزود: همچنین جریان سیالی، چون نیتروژن مایع درلوله‌های موئیینگی به کار رفته در کلاه باعث خنک شدن سر و گردن فرد شده و طراحی شبکه بندی شده باعث تهویه هوا می‌شود.
همین طور سنسوری که بر روی کمربندی کلاه قرار داده شده نبض و میزان حرارت بدن فرد و تنفس فرد را کنترل کرده و در صورت مشکلی درسلامت فرد بر روی سیستم امنیتی اخطار میدهد.
معاون امور صنایع صمت چهارمحال و بختیاری گفت:برای این کلاه نیاز به تنظیمات و نصب اپلیکیشن خاصی نیست و همه عملکر‌ها در خود کلاه به صورت هوشمند تعبیه و طراحی شده است.
وی گفت: بازار فروش این طرح نیز بسیار جامع و با توجه به هزینه‌های بسیار بالای خسارت، سرمایه گزاری در این طرح متناسب با هزینه‌های تمام شده بسیار سودآور و مقرون به صرفه است.
وی تاکید کرد: آقای منصور صادقی نسب، آقای صادق صدیقی هفشجانی، آقای یاسر فتحی هفشجانی، آقای بهنام خسروی راستابی، خانم مهسا فتحی هفشجانی تیم مالکان و مخترعان این کلاه ماسک ایمنی هستند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط